Fiskhamburgare

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 950

Bukefalos 30 år!

Asko

Trådstartare
Jag har försökt titta efter färdiga panerade fiskburgare i frysdisken i mataffärena, jag har för mig att jag har sett det förut! Men hittar inget :confused:

Kanske någon här har tips?

Obs, det ska inte vara lax! Jag gillar lax men det smakar alldeles för mycket för en hamburgare :cautious:

Jag har försökt titta efter färdiga panerade fiskburgare i frysdisken i mataffärena, jag har för mig att jag har sett det förut! Men hittar inget :confused:

Kanske någon här har tips?

Obs, det ska inte vara lax! Jag gillar lax men det smakar alldeles för mycket för en hamburgare :cautious:
Här finns det sjutusen olika men det hjälper ju inte dig förstås. Jag hade kört på kvalitetsfiskpinnar om jag inte hittat något annat lämpligt. :)

Jag köper bara vanliga panerade torskbitar och använder stora hamburgerbröd eller biter bara av den utstickande delen först :D
Hellre de som är lite slätare typ Änglamarks.
Här finns det sjutusen olika men det hjälper ju inte dig förstås. Jag hade kört på kvalitetsfiskpinnar om jag inte hittat något annat lämpligt. :)
Det är bara det att jag har för mig att jag har ätit fiskburgare förut! :cautious::confused:

Hm... Jag har för mig att den sorten som jag köpt extra billigt på Willys som de tar in ibland är runda. Både i torsk och laxvariant. Vad den heter? Nej, ingen som helst aning :P

Tror också något av de vanliga märkena haft så tror inte du har hehe

Findus verkar ha en som ser god ut! ittade den i ICAs sortiment. :)
1775846310074.webp

Hm... Jag har för mig att den sorten som jag köpt extra billigt på Willys som de tar in ibland är runda. Både i torsk och laxvariant. Vad den heter? Nej, ingen som helst aning :P

Tror också något av de vanliga märkena haft så tror inte du har hehe
Jag testade en variant av fiskburgare från Willys som hette ""Brax & böna* och skulle vara väldigt klimatsmarta. Tyvärr var de för starka för mig; de var chilikryddade, men gillar en det är de nog jättegoda.

Jag testade en variant av fiskburgare från Willys som hette ""Brax & böna* och skulle vara väldigt klimatsmarta. Tyvärr var de för starka för mig; de var chilikryddade, men gillar en det är de nog jättegoda.
Kan inte ens tänka på chili utan att tanken är för stark ungefär så det var inte de jag ätit iaf :D

Är nu inne i en hysterisk googling men de tillfälliga partierna panerad fryst fisk som återkommer hela tiden verkar inte finnas på bild. Så frustrerande:confused:

Ett tag fanns det ofta torskpanetter och laxpanetter från märket Kaluri till bra pris, men har inte sett det på ett tag. Funkade bra till fiskburgare.

@Asko Du har ju en en liten bit att åka till Svinesund, men precis på andra sidan gränsen finns en REMA1000 butik som har både fiskburgare och fiskkakor. Möjligt att det även finns i butikerna på Svenska sidan också

Vad har ni mer på dessa fiskburgare? :bag:
Någon typ av lite syrligare dressing/sås. Jag är inte så förtjust i tartar med för mycket majonnäs så jag gör gärna egen dressing på youghurt eller creme fraiche, kanske med lite citron, pickles eller kapris. Tomat, lök och sallad som vanligt. En droppe hot sauce om jag känner för det. :) Sånt som är gott med fisk typ! :D

Liknande trådar

• Torr och hårdtuggad lax....
  • Vad kan vi äta?
  • Dundersnabb fredagsmiddag.
  • Göra gröt i mikro (hjälp mig...)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat