Fjärilslarver? (Utbruten)

Iaraphel

Trådstartare
Hittade denna tråden av en slump, ni verkar ha bra kunskap om fjärilar, någon som kan säga mig om detta är fjärilslarver och Isåfall vilken sort?
det kryllar av dom på nässlorna utanför stallet.
CB71CD6D-CB26-4DC5-9C3A-B7DA4FFF8860.jpeg

har försökt googla men alla fjärilslarver jag hittade hade mer gult/färg på sig... men jag hoppas det är fjärilar...
 
Hittade denna tråden av en slump, ni verkar ha bra kunskap om fjärilar, någon som kan säga mig om detta är fjärilslarver och Isåfall vilken sort?
det kryllar av dom på nässlorna utanför stallet.
Visa bifogad fil 54248
har försökt googla men alla fjärilslarver jag hittade hade mer gult/färg på sig... men jag hoppas det är fjärilar...
Det verkar vara påfågelöga!
https://johannero.blogg.se/2013/june/larver-for-kommande-pafageloga.html
Vad coolt, visste inte att de var sociala sådär.
 
Det verkar vara påfågelöga!
https://johannero.blogg.se/2013/june/larver-for-kommande-pafageloga.html
Vad coolt, visste inte att de var sociala sådär.

Tack! Det var vad jag tyckte var mest likt när jag googlade.
ja jag har aldrig sett något liknande, trodde först det var någon invasion av nån slags skadedjurslarver som skulle föröka sig och ta över hela gården 😂, men som tur var kollade jag runt lite innan jag gjorde något drastiskt för att bli av med dom.
På bilden är det en flock och i bakgrunden syns det en del som har typ när över sig och vad jag antar är förvandlas till puppor?
men det är typ minst 6 såna flockar/klumpar med larver.
Vi har tömt lite gödsel där för några år sedan, vet inte om det kan ha gjort att det blir invasion just där?
Ser fram emot att kunna fota massa fjärilar här på gården om ett tag då.
 
Tack! Det var vad jag tyckte var mest likt när jag googlade.
ja jag har aldrig sett något liknande, trodde först det var någon invasion av nån slags skadedjurslarver som skulle föröka sig och ta över hela gården 😂, men som tur var kollade jag runt lite innan jag gjorde något drastiskt för att bli av med dom.
På bilden är det en flock och i bakgrunden syns det en del som har typ när över sig och vad jag antar är förvandlas till puppor?
men det är typ minst 6 såna flockar/klumpar med larver.
Vi har tömt lite gödsel där för några år sedan, vet inte om det kan ha gjort att det blir invasion just där?
Ser fram emot att kunna fota massa fjärilar här på gården om ett tag då.
Nässlorna är troligen där pga gödslet och larverna pga nässlorna.
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
377
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Happimess
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp