Fjordingtråden

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Morces
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 670
  • Visningar Visningar 66 228

Bukefalos 30 år!

Aha, trodde att man fick längre startförbud om man blev avstängd, särskilt om det handlar om sår/skav.

Ja, jag trodde också det. Nu hittar jag inte i TR, men jag tror det stod avstängd resten av tävlingsdagen? Äh, jag vet inte. Antar att överdomaren på SM har koll iaf. ;)

Såhär ser det ut efter hoppningen!

hoppning.webp

Hm... De verkar ha ändrat bonussystemet så det bara är de som genomfört alla grenarna tillsammans (alltså samma kusk och ryttare) som får bonus? Så var det inte förut. Förvirrande.

Det stämmer, därför gick Togge *2 i första precisionen.

Det var också nåt nytt jag såg i TR, att man kan välja att vara med i en svårare klass än allroundklassen, men ändå tillgodoräkna sig resultatet till allrounden. Himla kul om du tex vill rida dressyr och allround samma år.

Themas Arv eller Capten Morgan E tar hem hoppningen. Jag hoppas SM kommer lite längre norrut nästa år, så kanske jag kan åka dit. :)

Themas Arv vann! Får se om fjolårets vinnare Selene Grönkulla återkommer 2027 nu när hon lämnat avelsboxen.

Puh, nu kan jag andas lugnt ett tag. Iaf till hingstpremieringen. ;)

Måste säga att jag är väldigt imponerad av fjordhästföreningen som verkligen premierar användbarhet med ett så brett SM (och även genom exempelvis prestationsmedaljer). Också imponerad av deltagarna, även om hästarna är mångsidiga så måste de ju förvaltas. :love:

Hm... De verkar ha ändrat bonussystemet så det bara är de som genomfört alla grenarna tillsammans (alltså samma kusk och ryttare) som får bonus? Så var det inte förut. Förvirrande.

Det var visst inte bara jag som blev förvirrad över bonuspoängen. Överdomaren fattade beslut om att stryka alla bonuspoäng pga förvirringen och därmed vann Yield allrounden (högre % i dressyren). Ja jösses vilken soppa…

Det var visst inte bara jag som blev förvirrad över bonuspoängen. Överdomaren fattade beslut om att stryka alla bonuspoäng pga förvirringen och därmed vann Yield allrounden (högre % i dressyren). Ja jösses vilken soppa…
Verkligen rörigt! Det måste ju helt klart förtydligas till nästa år.

Någon som hört något mer om SM nästa år, verkar som Örebro är borta? Hörde att det surrades om Mälardalen eller Skaraborg i stället..

Livets första promenad ensam i skogen blev idag. Ett av målen för 2026 var just ensam promenad i skogen. Hon har ett fint temperament. Även om det blåste en del så lyssnade hon fint och blev hon minsta osäker så kliade jag henne över ryggen/halsen så slappna hon av igen. Klia är det bästa hon vet 😂💕
IMG_2890.webp

Nu har anmälan till hingstpremieringen stängt. Jag kommer inte kunna åka i år och jag känner allt mindre lust att åka öht. Oklart om det är för att jag blivit bekväm på äldre dar eller för att skitsnacket blivit allt värre.

Nån som ska dit eller vill säga nåt om de anmälda hingstarna?

Jag träffade Drabant och Granit i fjol, så det ska bli spännande att se hur det går för dem. Bruksprovshingstarna är ovanligt många, även flera som visats tidigare men inte blivit godkända.

Av tvååringarna i övrigt är Lovve lite rolig med Abbe som pappa, dessutom grå.

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Bukes bokcirkel!
  • Secret Easterbunny 2025
  • Bäst i test (ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?