fläckar på shabrak

orion_x

Trådstartare
Har en ny sadel hemma på prov och den har färgat av sig på mitt nya mias shabrak:eek: . Tesade att tvätta, men de svarta fläckarna gick inte bort. Hur ska man få bort dem??:confused: Är det vanligt att sadlar fäller färg sådär:confused: :mad:

Sv: fläckar på shabrak

ja, nya sadlar kan fälla. Ibland går det bort i tvätten, men inte alltid tyvärr :crazy:

Stackare :smirk:. Var det ett ljust schabrak eller?
Kemtvätt, e väll det ända jag kommer på.

Lite mörkt under sadeln gör väll ingenting;)
Det syns ju ändå inte!

Har ett Mia´s som har blivit lite färgat av sadeln.
Dock blir inte mina Equiline färgade.

Galltvål ska vara bra, har jag hört. Dock har jag inte haft anledning att prova ännu.

Det är ett ljuslila shabrak, så klorin funkar tyvärr inte..:( Men kanske ska ta och köpa en galltvål och testa.

Ajdå. Är det fläckar som syns då? Om dom ändå är under sadeln så kanske det inte gör så mycket?

Det är därför man ska ha bruna sadlar ;)

det är inga garantier, min bruna butetsadel gav betydligt mer fläckar än min svarta jaguar ;) Det har nog snarare med hur lädret är garvat och färgad att göra

Precis, min ger brunröda fläckar! Men det beror på vad man smörjer med, använder jag Prestiges egna så blir det inga fläckar.Använder jag vanligt läderfett/balsam så blir det...

Men det spelar väl ingen roll, dom kommer ju inte synas när du rider!

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka