Flåsar oavbrutet i bilen - jag blir tokig

Sv: Flåsar oavbrutet i bilen - jag blir tokig

Viktor har ju hållit på såhär sen i maj, så verkar inte ge sig. Och han HADE ju anledning, det VAR ju otäckt därbak (fast jag inte begrep det då). Men sen upptäcktes det ju och bilen är lagad sen länge, och både dubbel och trippelkollad (man framstår inte alls konstig när man ber verkstan kolla igenom bilen TVÅ ggr med enda motiveringen att 'hunden är stressad' *S*), men han är så inställd på 'otäckt' att han aldrig ens känner efter att 'vänta, det är borta'.

Räcker jag vrider om nyckeln så börjar han. Provat ha bilen på tomgång länge länge men nej. Kört 4½ h i sträck, han lugnade sig inte (däremot sov han i ett halvt dygn sedan). Osv. Han kommer aldrig till läget där han sansar sig lite och känner efter och inser att det han tyckte var otäckt inte finns mer. Inte i min bil, och inte i annan bil. Han är övertygad om att bil + motor igång = otäckt =/

Vet ju inte om droger kommer funka, men förhoppningen är just att han ska vara mottaglig för att 'känna efter' och inse att det otäcka är borta.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 168
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
974
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Om jag vill slippa betala för parkering när jag åker till jobbet så kan jag ställa mig på en gratis infartsparkering som ligger ca 15...
Svar
3
· Visningar
1 932
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp