Flåsar oavbrutet i bilen - jag blir tokig

Sv: Flåsar oavbrutet i bilen - jag blir tokig

Viktor har ju hållit på såhär sen i maj, så verkar inte ge sig. Och han HADE ju anledning, det VAR ju otäckt därbak (fast jag inte begrep det då). Men sen upptäcktes det ju och bilen är lagad sen länge, och både dubbel och trippelkollad (man framstår inte alls konstig när man ber verkstan kolla igenom bilen TVÅ ggr med enda motiveringen att 'hunden är stressad' *S*), men han är så inställd på 'otäckt' att han aldrig ens känner efter att 'vänta, det är borta'.

Räcker jag vrider om nyckeln så börjar han. Provat ha bilen på tomgång länge länge men nej. Kört 4½ h i sträck, han lugnade sig inte (däremot sov han i ett halvt dygn sedan). Osv. Han kommer aldrig till läget där han sansar sig lite och känner efter och inser att det han tyckte var otäckt inte finns mer. Inte i min bil, och inte i annan bil. Han är övertygad om att bil + motor igång = otäckt =/

Vet ju inte om droger kommer funka, men förhoppningen är just att han ska vara mottaglig för att 'känna efter' och inse att det otäcka är borta.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 946
Senast: Grazing
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 420
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 430
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 756
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31