Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Flåsar oavbrutet i bilen - jag blir tokig
'Bara' byta hjullagren hjälpte ej, lika illa idag som innan..suck =/
'Bara' byta hjullagren hjälpte ej, lika illa idag som innan..suck =/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När min hane var superstressad bak som yngling, så körde jag helt helt enkelt en långresa!
Ingen hund orkar hålla på i så många timmar, utan inser att det inte är något farligt och lägger sig ner för att sova.
Han höll på som värst i några mil, sen blev det lite bättre och som bäst blev det efter ca 2 timmar i bilen. När vi, efter över 60 mils resa var framme, så hade han sovit i några timmar
Efter den gången så stressade han aldrig igen, även om han gärna sitter upp och håller utkik i början - för att se vart vi ska.. Är det den närliggande skogen, så lägger han sig inte. Är det långt, då däckar han efter en stund.
Fat det gör väl de flesta? Dvs ungefär som jag - försöker ta reda på vad det är som hunden reagerar på? (Åka själv, om den vill se ut, om den åker bättre om den inte ser ut, om den är fysiskt åksjuk eller stressad osv osv). Bilen hade ju inte åkt till verkstad nu om inte Viktor varit som han är i den nu.
Så nog lyssnar de flesta, märks ju i tråden med på förslag, vad folk provat i samma läge etc. Det svåra är ju inte att lyssna, det är att räkna ut VAD 'flås-flås-flås' t ex på hundspråket betyder att det är stressade FÖR?![]()
När min hane var superstressad bak som yngling, så körde jag helt helt enkelt en långresa!
Ingen hund orkar hålla på i så många timmar, utan inser att det inte är något farligt och lägger sig ner för att sova.
Han höll på som värst i några mil, sen blev det lite bättre och som bäst blev det efter ca 2 timmar i bilen. När vi, efter över 60 mils resa var framme, så hade han sovit i några timmar
Efter den gången så stressade han aldrig igen, även om han gärna sitter upp och håller utkik i början - för att se vart vi ska.. Är det den närliggande skogen, så lägger han sig inte. Är det långt, då däckar han efter en stund.
Hehe, kompisen malle orkar. Hon var med om en ganska allvarlig krock och efter det är bilen pest och pina. Hon satt mellan Sthlm - Skåne, tränade supermassor hela helgen och åkte sedan Skåne - Sthlm. Hon orkade fan hela vägen och mer energi fanns det![]()