fläta pannband?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oseriös
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 14 916
Sv: fläta pannband?

snyggt!!!
de är ju jätte pracitst att man kan göra om ett tråkigt vanligt poannband till ett snyggt så man kan matcha villka färger man vill också :banana:

när jag skulle göra mitt första sånt så kollade jag på bilder med sånna och provade mig fram tills det blev rätt :)

det har jag också försökt, men de blev inge vidare snyggt :p

Och när det var dags för tävlingar så skulle ALLA hästarna ha nygjorda pannband ;)

Och vissa "rika" använde sammetsband med "guld"kant.....

:bow: :bow: :bow:

Nu kommer jag ihåg att vi brukade "gömma" knuten i "öglan" som nackstycket sitter igenom...

tack!!! Jag har gjort med eltejp en gång. Efter ett par timmars pysslande kom min stallkompos på hur man skulle göra, det är bara dte att jag glömmer bort det hela tiden :angel: Ajja, nu måste jag fixa pannband! Alla är ju rundade eller dekorerade på nåt sett. Vet nån vart man kan köpa helt SLÄTA pannband? Jag vill inte köpa ett helt träns

Be skomakaren om en helt slät rem i valfri bredd, be h*n också göra en ögla i var ände som h*n nitar i hop...
Och vips så har du ett slätt pannband att fläta på...
Säger hon som har flera sådana liggandes...;)

Smart!

Här är resultatet efter att jag hittade några tråkiga gamla band i en låda och flätade på min väska :rofl:
browband.jpg

(är inte bild fyra på den där sidan lite fel? att ändarna med pilarna ska byta färg så att den blå är röd och den röda är blå?)

jag klarade faktist av att göra ett , innan jag hade sett beskrivingen, jobbigt när man suttit å fipplat å gjort om massa gånger att det fanns en beskrivning, men men..
min blev med "långa" kanter istället för att dom sluta efter en bit..
såhär blev de för mej
bild

mitt pannband är också rundat men de funka bra ändå

ja, det som jag har gjort med tejp är rundat men det är lättare med ett slätt

ja de är klart :) smart ide de där med att få en rem hos skomakaren! kan ju inte va särskillt dyrt heller?!

tack tack :D

jag är nöjd å speciellt att jag fick "taggarna" att bli sådär långa å hela vägen, efter en stunds knåp iofs:p men ändå :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: mysboll
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 237
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4
  • Sony hörsnäckor

Hund, Katt, Andra Djur