Flatcoated Retriever..?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Bopplan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 116
B

Bopplan

Flummar runt lite på nätet hittade en sida om Flatcoated Reteriver. Vilka härliga hundar! Ett par på min gata har köpt en liten flat valp nyss, super söt!
Någon som har en sån? Vad har ni den till? jakt? Bruks ämne? Kanske blir en sån till nästa hund!

/ C som inte har någon som helst lust att plugga

Sv: Flatcoated Retriever..?

Min syster har två stycken Flatcoated Retriever som hon tävlar jakt med. Markeringar, sök mm. Det är jätte många till som har sådana hundar som jag känner, som dom tävlar jakt med.
Dom är väldigt snabba och aktiva när det gäller jakt.

Vet inte vad du vill veta mer?......

Jag gillar flat, tycker dom är jättefina. Det är väldigt aktiva hundar som måste få extremt mycket aktivering (kanske fördomar :smirk: ) vi hade en blandras en gång då jag bodde hemma och han var en flat i en newfoundlands kropp vilket inte var speciellt kul då han var väldigt ouppfostrad och slamsig.
Men dom är fina det är dom, inget jag själv kommer att skaffa dock.

Är uppvuxen med ett gäng flattar, jag lovade mig själv att aldrig någonsin skaffa egen hund :crazy: tills jag träffade riesen :angel:

Virrpannor, flamsiga och alltid glada.. gillar man sånt så passar en flatte som handen i handsken :smirk:

Liknande trådar

Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har... 2
Svar
29
· Visningar
5 416
Senast: YorkWann
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 522
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 283
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 060
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur