Bukefalos 28 år!

Fler färgfrågor!

Ragatan

Trådstartare
Den här damen, vad är hon för sköldpadda?

kiara031004.jpg

kiara040115.jpg


Tackar på förhand.
 
Ser ut som en vanlig hederlig svartsköldpadd med vitt. Eventuellt smoke, men jag tycker hon är för röd i de röda partierna.
 
Håller med. Skulle definitivt kunna vara smoke, hon har det där "rökiga" utseendet på bild nr. 1.
Om du tittar i hårbottnet på en smoke så ska pälsen vara helt vit i bottnen.
 
Tack bägge!

Jodå, hon är helt vit i botten. Jag misstänkte att det är svartsmokesköldpadda hon är men jag var inte helt säker på att det var rätt benämning.

Har en svartsmoke gosse oxå
tuffing040214.jpg

040216_010.jpg
 
Smoke är fint! :)
En sak bara: Det heter Svartsköldpaddssmoke, inte Svartsmokesköldpadda. :) Man säger alltid grundfärgen först, vilket i detta fall är svartsköldpadd.
 
Jättetack!

Det är ju kul att veta det exakta namnet på färgen, speciellt när man inte vet så mycket annat om katten. Det enda jag egentligen vet säkert är att hon är född 25/4-02. Troligtvis är det Perser i henne.
 

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
92
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
952
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: sweep
·
  • Artikel
Radannons Söker lugn och trygg medryttarhäst söder om Stockholm, gärna Grödinge, Södertälje, Tumba området. Främst en dag i veckan, ibland kan...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: sjm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp