R
Raderad medlem 6459
Mvh alla är dåliga utom jagGud nej! Mvh Förträfflig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mvh alla är dåliga utom jagGud nej! Mvh Förträfflig
Ja, det verkar vara skillnad. Jag tänkte att det var få. Nu är det länge sen jag själv jobbade "på kontoret" men jag är rätt säker på att de har mer här i Örebro.Oj, 60 klienter själv? Låter mycket. Det är intressant hur otroligt mycket socialtjänsten varierar mellan olika kommuner, på vissa ställen är genomsnittet hälften av det. Det där med likställdhet känns mer som en utopi än en självklarhet...
Du ser.. du saknar allmänbildning som inte kan antalet säsonger. Inte bra.Jag tänker att det tillhör allmänbildningen att ha följt alla 15 säsonger av Haverikommissionen och därefter minnas alla piloters namn och exakta orsaker till varje analyserad olycka.
Flygtransportsektorn är intressant på det sätt att man på ett väldigt framåtriktat, vetenskapligt och noggrant sätt använder alla tidigare händelser för att minska riskerna. Trots att riskerna är mycket mindre än för andra transportslag, där vi borde satsa mer resurser på samma sorts arbete.
16 säsonger ska det vara såklart... silly me.
Antoine de Saint-Exupéry, Lille Prinsens skapare?Jag kan inte namnge en enda pilot.
Förutom Bröderna Wright och Amelia kan jag bara några tecknadeJag kan inte namnge en enda pilot.
Inte så vanligt idag tror jag dom enda flygvärdinnor jag känner jobbar för Emirates eller Qatar och det som verkar ha lockat var allt resande till nya länderJa, det är spännande!
Numera kommer jag inte i kontakt med skimret kring flygvärdinneyrket, men jag minns från min barndom och ungdom att det var ett yrke många tjejer drömde om.
Det framstår ju på många sätt som att även för att vara inom transportbranschen, så har yrket väldigt många nackdelar. Krävande på så vis att arbetstiderna är rätt underliga och sådant. Förutom då resenärer som ömsom kräks på dem, ömsom tafsar.
Ändå är det en sorts drömyrke, eller har varit. (Jag vet inte om dagens flickor drömmer om det?)
Oj, 60 klienter själv? Låter mycket. Det är intressant hur otroligt mycket socialtjänsten varierar mellan olika kommuner, på vissa ställen är genomsnittet hälften av det. Det där med likställdhet känns mer som en utopi än en självklarhet...
Vad är ett helt vanligt jobb?Efter att ha läst den här tråden är jag väldigt glad för att bara ha ett helt vanligt jobb.
Inte pilot i alla fall.Vad är ett helt vanligt jobb?
Eller för den delen trafikledare/fjärrtågklarareare etc. de har väl också ett rätt digert reglemente.
Vad är ett helt vanligt jobb?
Är vi under 120 klienter per handläggare är vi överlyckliga. I dagsläget har vi ca 150 klienter var. Nej, vet inte vad alla heter, var alla bor, vad de har för hjälp eller för behov utan att kolla upp det. Oftast ringer det en klocka någonstans långt bak i huvudet när man läser senaste utredningen, men det är inte säkert (även om jag gjort den själv).
/biståndshandläggare inom äldreomsorgen
Nu var det inte det jag var ute efter, det jag är ute efter är allt det andra utanför den egentliga arbetsuppgiften.
Jag undrar vilka branscher där man får dyra böter eller liknande för en bagatell (t ex ta rast 1 min sen). Kan du namnge dom branscherna? Jag vill veta.![]()
Förutom Bröderna Wright och Amelia kan jag bara några tecknadetyp Luftens hjältar! MÅSTE vara därifrån som pilotstatusen kommer....
Edit: jaja Charles hade jag kanske kommit på efter ett tag. Luke Skywalker vill jag lägga till också.
Det som du räknar upp anser jag ingår i dina huvudsakliga arbetsuppgifter.Hur mycket mer än bara din huvudsakliga arbetsuppgift måste du hålla reda på jobbet? Jag är nyfiken vilka branscher som är mest krävande inom vad man måste hålla reda på. Finns det fler?
Det finns ju säkert massor. Tex inom försvaret, inom SÄPO, polisen, brandförsvaret. Säkert många fler som handlar om säkerhet och försvar. Även tjänster hos organisationer, FN etc som arbetar i farliga områden.Ja... men då tänkte jag att det var bra att exemplifiera vilka andra yrken, med jämförbara eller högre krav och kompetens, som man jämför med och som man menar har mindre "skimmer".
Min teori kring lokförare och flygledare har jag ju redan nämnt.