Fler "krävande" jobb?

Jag har funderat mer kring att vara allmänbildad. Jag kan tycka att det är ett intressant begrepp.
När jag sökte på det kom följande upp;
Allmänbildning avser en bred kännedom om allmängiltiga ämnen i motsats till fackkunskap.
För detta allmängiltiga ämnen måste ju variera enormt i olika sammanhang, olika subkulturer etc.
Jag tänker att det kan ju inte gå att säga att någon är allmänbildad idag? För säg att jag anser mig vara allmänbildad inom de kretsar jag umgås i. Men om jag bara umgås med andra människor eller kanske reser till en annan stad som kommer jag genast inte vara allmänbildad? För de allmängiltiga ämnena måste vara olika i olika sammanhang och olika grupper?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 413
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 286
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 834
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur