Flört bra för förhållandet?

Jag är bara nyfiken på om det kanske är vanligare än man (eller i alla fall jag) tror, det är ju liksom inget man diskuterar vid fikabordet på jobbet. ;) Det behöver förstås inte vara vanligt för att det ska vara bra eller dåligt.
Jag tycker folk diskuterar sånt hela tiden. Veckans skvaller.
 
Hen som har en flört eller är otrogen piggas upp det är en sak men den som blir bedragen kanske tycker att förhållandet är tråkigt så det säger inte något om förhållandet med partnern utan mer om att hens eget liv blivit mer spännande med den där flörten.

Den bedragna partnern kanske fortfarande är uttråkad tills hen hittar en egen flört då och så tror båda att förhållandet blivit bättre när det enda som håller det vid liv är att de har några vid sidan av att luta sig på.. :meh:

Nej jag vet inte varför folk måste hålla så desperat i sina förhållanden? Hade jag behövt en otrohet för att göra mitt tråkiga förhållande lite kul så hade jag lagt ner det och inte försökt "rädda" det

//osentimental
 
Hen som har en flört eller är otrogen piggas upp det är en sak men den som blir bedragen kanske tycker att förhållandet är tråkigt så det säger inte något om förhållandet med partnern utan mer om att hens eget liv blivit mer spännande med den där flörten.

Den bedragna partnern kanske fortfarande är uttråkad tills hen hittar en egen flört då och så tror båda att förhållandet blivit bättre när det enda som håller det vid liv är att de har några vid sidan av att luta sig på.. :meh:

Nej jag vet inte varför folk måste hålla så desperat i sina förhållanden? Hade jag behövt en otrohet för att göra mitt tråkiga förhållande lite kul så hade jag lagt ner det och inte försökt "rädda" det

//osentimental
Å andra sidan. Om nu båda har en affär vid sidan av och båda är nöjda även när de är tillsammans. Vilket är då egentligen problemet?

Jag är uppriktigt nyfiken för jag har aldrig riktigt tänkt på den möjligheten förut och nu när jag gjorde det framstod det ju sett utifrån som helt knäppt, men om jag var i det. Vad skulle då problemet vara?
 
Å andra sidan. Om nu båda har en affär vid sidan av och båda är nöjda även när de är tillsammans. Vilket är då egentligen problemet?

Jag är uppriktigt nyfiken för jag har aldrig riktigt tänkt på den möjligheten förut och nu när jag gjorde det framstod det ju sett utifrån som helt knäppt, men om jag var i det. Vad skulle då problemet vara?
Det enda problemet är om de missar någon som passar dem bättre för att de vägrar lämna sitt trista förhållande men om alla är nöjda och glada i det förhållandet så länge de har någon vid sidan av så är det inget problem tror jag?? Om alla verkligen är belåtna då.

Men jag personligen tycker det verkar jobbigt att vara beroende av flörtar eller älskare för att få ens förhållande att fungera. Alltså om jag åker på semester till nån öde ö med min partner så vill jag ha roligt tillsammans och inte känna att fan var är min flört hur ska det gå nu när det bara är vi två

HYPOTETISKT eftersom jag brukar lägga ner när det inte funkar och inte haft ett förhållande som räddats av flörtar eller otrohet och alltså inte vet om det är något som kräver ständig räddning eller om man tar en flört eller otrohet för att "rädda förhållandet" och så är man vaccinerad mot relationsproblem för 20 år framåt sen
 
Det enda problemet är om de missar någon som passar dem bättre för att de vägrar lämna sitt trista förhållande men om alla är nöjda och glada i det förhållandet så länge de har någon vid sidan av så är det inget problem tror jag?? Om alla verkligen är belåtna då.

Men jag personligen tycker det verkar jobbigt att vara beroende av flörtar eller älskare för att få ens förhållande att fungera. Alltså om jag åker på semester till nån öde ö med min partner så vill jag ha roligt tillsammans och inte känna att fan var är min flört hur ska det gå nu när det bara är vi två

HYPOTETISKT eftersom jag brukar lägga ner när det inte funkar och inte haft ett förhållande som räddats av flörtar eller otrohet och alltså inte vet om det är något som kräver ständig räddning eller om man tar en flört eller otrohet för att "rädda förhållandet" och så är man vaccinerad mot relationsproblem för 20 år framåt sen
Jag är inte heller den sorten som vill hålla ihop till varje pris.

Om jag hade en flört och mitt vanliga förhållande kändes bra under tiden, tror jag inte ens att jag skulle tänka på att det kunde finnas ett samband mellan de sakerna. Och det var nog så jag tänkte i exemplet: att parterna inte vet om att det är flörterna som gör att de har det bra ihop. Då blir det ju mycket begärt att de ska problematisera sin relation, när de trivs.

Däremot kan jag se poängen med att ha utrymme för smärre flörter även när man har ett förhållande, tex därför att en "flört på jobbet" kan vara rolig. Det har inget med förhållandet att göra, utan är trevligt i sig själv. Synd att missunna sig - eller någon annan - det nöjet.
 
Flörtar händer nog ganska ofta - oavsett om man ler lite extra mot den glada killen i kassan på Statoil eller tycker det är extra trevligt att träffa en viss arbetskamrat. Man känner sig sedd, snygg, bra. Vilket gör en seddare, snyggare, bättre i andras ögon också. Blir en gladare och roligare partner.

Hur man hanterar det och var gränsen går för vad ens partner kan antas ogilla är upp till var och en.
 
Flörtar händer nog ganska ofta - oavsett om man ler lite extra mot den glada killen i kassan på Statoil eller tycker det är extra trevligt att träffa en viss arbetskamrat. Man känner sig sedd, snygg, bra. Vilket gör en seddare, snyggare, bättre i andras ögon också. Blir en gladare och roligare partner.

Hur man hanterar det och var gränsen går för vad ens partner kan antas ogilla är upp till var och en.
Att partnern ogillar något är ju inte heller ett självklart skäl för att låta bli med det. Det finns ju fler sätt att hantera sådant än att bara anpassa sig.
 
En bekant till mig har en flört med någon annan än sin sambo. Hångel och messande, men inget sex såvitt jag vet. Hen har inte för avsikt att lämna sambon, utan det här är en tillfällig grej. Flörten är singel, men är nog inte heller jätteintresserad av ett förhållande vad det verkar. Bekanten tycker det har gjort hens förhållande till sambon bättre, spicat upp det helt enkelt, och säger att många förhållanden räddats på samma sätt. Har det? Är det vanligt? Det är ju ändå ett steg från att fönstershoppa, liksom.
Det är jättevanligt. Kolla in alla have a affair sajter. Det finns miljoner personer där som vill piffa upp tillvaron
 
Om de har en överenskommelse om att hångel är okej så är det inget fel, om hon däremot ljuger och går bakom ryggen på sambon tycker jag att det väldigt fel!

Alla vuxna människor får själva bestämma hur de vill ha sina förhållanden. Tycker inte det finns någon regel om att det måste vara si eller så, så länge båda är med på noterna.
 
känns som du beskriver mitt liv.. med mig som flörten..:banghead:

En bekant till mig har en flört med någon annan än sin sambo. Hångel och messande, men inget sex såvitt jag vet. Hen har inte för avsikt att lämna sambon, utan det här är en tillfällig grej. Flörten är singel, men är nog inte heller jätteintresserad av ett förhållande vad det verkar. Bekanten tycker det har gjort hens förhållande till sambon bättre, spicat upp det helt enkelt, och säger att många förhållanden räddats på samma sätt. Har det? Är det vanligt? Det är ju ändå ett steg från att fönstershoppa, liksom.
 
Men jag personligen tycker det verkar jobbigt att vara beroende av flörtar eller älskare för att få ens förhållande att fungera. Alltså om jag åker på semester till nån öde ö med min partner så vill jag ha roligt tillsammans och inte känna att fan var är min flört hur ska det gå nu när det bara är vi två

HYPOTETISKT eftersom jag brukar lägga ner när det inte funkar och inte haft ett förhållande som räddats av flörtar eller otrohet och alltså inte vet om det är något som kräver ständig räddning eller om man tar en flört eller otrohet för att "rädda förhållandet" och så är man vaccinerad mot relationsproblem för 20 år framåt sen

Hahahahahahaha :D:D:bow:

"och inte känna att fan var är min flört hur ska det gå nu när det bara är vi två"

Jag döööör.... :D

Man kan ju tänka sig att paret kan trösta sig med varandra i avsaknad av sina flörtar? Win-win, liksom.
 
Senast ändrad:
Flörtar händer nog ganska ofta - oavsett om man ler lite extra mot den glada killen i kassan på Statoil eller tycker det är extra trevligt att träffa en viss arbetskamrat. Man känner sig sedd, snygg, bra. Vilket gör en seddare, snyggare, bättre i andras ögon också. Blir en gladare och roligare partner.

Hur man hanterar det och var gränsen går för vad ens partner kan antas ogilla är upp till var och en.

Bekräftelse är nog alla människor beroende av. Frågan är, som du så klokt poängterar, var gränserna går.

Jag tror att önskan om bekräftelse kan vara något mycket positivt, men det kan också bli destruktivt, beroende på varför man söker den.
 
Om flirt kan vara bra för ett förhållande beror väl på om det sker i samförstånd mellan alla tre parter.
Om flirten innebär att det måste mörkas och ljugas för att någon inte ska bli sårad är det bara oärligt och falskt. Sånt är aldrigt bra i längden.
Om man känner att man behöver ljuga och smyga i ett förhållande för att ge det glöd och krydda upp det, ja då tycker jag det är bättre att bryta för bådas skull.
Ett förhållande bör bygga på ärlighet och samförstånd.

:up:

Jag har på sista tiden haft en person som flirtat vilt med mig. Jag tror mest att det görs för att jävlas - jag är ful som stryk. :laugh: Men sambon tycker det är skitkul. Nu flirtar jag inte tillbaka, utan jag försöker att bara vara trevlig - personen ifråga är störtskön i övrigt och det är inget jag bryr mig om egentligen. Men visst är det lite roligt att få uppmärksamhet, det är inget jag är van vid!
 
Men jag personligen tycker det verkar jobbigt att vara beroende av flörtar eller älskare för att få ens förhållande att fungera. Alltså om jag åker på semester till nån öde ö med min partner så vill jag ha roligt tillsammans och inte känna att fan var är min flört hur ska det gå nu när det bara är vi två
Jag har en god vän som är notoriskt otrogen. Han har haft affärer vid sidan om hela tiden under deras 40-åriga äktenskap.

Han älskar sin fru djupt och innerligt och de har ett väldigt "etablerat" liv tillsammans, i bygden, i grannskapet och i organisationslivet. Han påstår att flörterna vid sidan om gör att hans kärlek till hustrun blir än starkare. För hans del är det sexet som lockar vid sidan om.

Vet inte riktigt hur jag ska begripa det - men är han nöjd så är det väl rätt för honom.
 
Jag har en god vän som är notoriskt otrogen. Han har haft affärer vid sidan om hela tiden under deras 40-åriga äktenskap.

Han älskar sin fru djupt och innerligt och de har ett väldigt "etablerat" liv tillsammans, i bygden, i grannskapet och i organisationslivet. Han påstår att flörterna vid sidan om gör att hans kärlek till hustrun blir än starkare. För hans del är det sexet som lockar vid sidan om.

Vet inte riktigt hur jag ska begripa det - men är han nöjd så är det väl rätt för honom.
Är hon också nöjd?
 
Det har jag svårt att tro.

Han berättar inget för henne.
Menar du att hon är helt ovetande? (Hur sjutton kan det vara möjligt?)

Men nöjd verkar hon väl vara, du beskrev det som ett kärleksfullt par?

För mig blir hans position obegriplig. Ok för att han vill ha sex med andra än frun ibland. Det kan jag lätt förstå. Men att de relationerna är av så avgörande vikt för relationen mellan honom och frun, det är däremot smått obegripligt för mig.

Ska man förstå det som att han blir gladare av sidohistorierna och den glädjen gör livet totalt sett bättre, även när det gäller äktenskapet? Det känns väl inte helt orimligt? Det är ju lättare att ha bra relationer när man är glad, tex om man trivs med sitt jobb jämfört med om man inte gör det.
 
Menar du att hon är helt ovetande? (Hur sjutton kan det vara möjligt?)

Men nöjd verkar hon väl vara, du beskrev det som ett kärleksfullt par?

För mig blir hans position obegriplig. Ok för att han vill ha sex med andra än frun ibland. Det kan jag lätt förstå. Men att de relationerna är av så avgörande vikt för relationen mellan honom och frun, det är däremot smått obegripligt för mig.

Ska man förstå det som att han blir gladare av sidohistorierna och den glädjen gör livet totalt sett bättre, även när det gäller äktenskapet? Det känns väl inte helt orimligt? Det är ju lättare att ha bra relationer när man är glad, tex om man trivs med sitt jobb jämfört med om man inte gör det.
Jag tror - utifrån det han berättat - att hon är misstänksam i perioder men lärt sig leva med det.
Jag tror att ditt sista stycke är det som utgör hela grunden för arrangemanget.
Märkligt är det i alla fall

Antagligen resonerar hon som många med mig - att livet består av plus- och minusposter och så länge resultaträkningen är på plus så fortsätter man på samma vis.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 014
Senast: jemeni
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 088
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 723
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp