Fluffigaste täcket?

Hazel

Trådstartare
Det bästa med vintern enligt mig är att man får ta fram det fluffiga täcket, men mitt nuvarande täcke (duntäcke) har långsamt blivit mindre fluffigt och jag har motvilligt fått inse att jag nog behöver hitta ett nytt. Jag vet att många tillverkade nuförtiden påstår att deras duntäcken är "etiskt tillverkade" men jag känner mig inte direkt övertygad om det så duntäcke går bort.

Jag vill ha ett FLUFFIGT täcke, det behöver inte vara extra varmt dock. Vill inte behöva fluffa upp det varje dag :meh:
 
Happy Fluffy Cloud har en hel guide till sitt sortiment, kanske kan var något att titta på?

https://happyfluffycloud.se/

Nu ville du inte ha dun. Men utan dun så blir det inte så värst fluffigt. 😅

Vill HA :love: Vad ar val ett IKEA tacke mot ett sadant dar? ... synd bara att det formodligen ar aldeles for varmt forutom en vecka per ar, eller sa :cautious: Eller tur da det formodligen ar aldeles for dyrt.:p

Sovit under något liknande när jag var i Alperna, allt jäkla dun flyttar sig iom att det inte är kanalsytt. :meh:

Nooo! Vi har dem, de hamnade på vinden :angel: Som att brottas med ett jäkla åbäke varje natt. Dun som åker runt och bildar berg. Nu är planen att tömma dem på lite dun och sen sy kanaler.
 
Det duntäcke du har, har du provat att köra det i torktumlare på låg värme tillsammans med några tennisbollar?
Problemet med det gamla täcket va att det va sådär 20 år gammalt och dunet hade börjat lämna täcket och nu va det nog bara hälften kvar, inga tennisbollar I världen hade kunnat rädda det
 

Liknande trådar

Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
611
Senast: Trott
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: MiniLi
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 643
Senast: Paddington
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 230
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp