Flughuva som ger bra sikt!

Centaur

Trådstartare
Måste ha en ny flughuva nu snart. Har en bucas men han tycker den är äcklig för det är så svårt att se genom den. Så letar efter en med tunnare nät framför ögonen, och så måste den vara med öron. Och mjuk o skön så han inte får skav.

Hittade en från jacson som verkade bra men den finns bara kvar i cob...

Sv: Flughuva som ger bra sikt!

Tror det är Hansbo som har en modell med öron. Det är väldigt mjukt tunnt nät på den. Ljusblå med vitt nät.

Jag har en från Rambo /HW, den har dock ganska hårt nät. Föredrar hårdare nät eftersom jag är rädd att hon ska få luvan i ögonen. Den är beige med brunt ludd. Hon får mega lätt skav, men klarar ha denna luvan hela sommaren.

:laugh:

den funkar inte, den är ännu tjockare/tätare än bucas.... den bör vara såpass tunn att man kan se ögonen, om ni fattar hur jag menar.

en av dom från ridsportshopen såg rätt okej ut. nån som vet hur passformen/kvaliten är på dom?

Hööks har en modell som heter Aussie fly mask, den är förvisso i svart men på produktbilden ser man ögon och ansikte igenom. Har själv funderat på den men aldrig testat.

hm en sån med lycra? ja det kanske vore nåt...

men lite misstänksam mot svart, känns som det blir väldigt varmt när solen skiner.. helst skulle jag ville ha en ljus färg!

Jag hade en från Jacson förra året. Den hade nog din häst tyckt om. Tyvärr lyckads min häst dock ha sönder den efter ca 1v. Likaså grannhästen.

Så de är betydligt trevligare för hästen men betydligt dyrare för plånboken i slutänden... Så när du väl hittar någon som passar så köp upp ett par stycken för de är inte hållbara i och med att de är så tunna.

men hur i hela fridens namn har jag stavat? :D
Absorbine ska det ju självklart stå! :o:D

Ja precis! Den var det. Men den finns säkert i någon affär i närheten. Jag tycker jag har sett den på massor av ställen, men det var iof förra året.

hm en sån med lycra? ja det kanske vore nåt...

men lite misstänksam mot svart, känns som det blir väldigt varmt när solen skiner.. helst skulle jag ville ha en ljus färg!

Har en sån och har haft ett par år, förra året och året innan fanns den i en svart/lila modell, i år är den helsvart. Har aldrig upplevt att det blir extra varmt för att den är svart, lycran är tunn och ansikten blir inte särskilt varma : )
flughuvan sitter bra och floret över ansiktet är väldigt väl tilltaget, tunt men hållbart flor, som är långt ifrån ögon och att ligga an. gillar den skarpt. finns heller inget som skaver.
sen är jag inte så förtjust i öron på, utan har klippt hål för mina just på denna huva för min häst har så små öron så den sitter bättre utan, och han gillar det bättre.

har även som tips en weatherbeeta huva som liknar bucas men är rymligare/fluffigare runt ansiktet samt mjukare material. (har teddyfoder runt nosdelen) den är också bra. Jag har även bucas huvan att jämföra med, varvar mellan dessa tre men favvon är aussien som sagt.

Senast ändrad:

Thermostar har en jätebra där sikten är kanon.:idea: Köpte den på jobbet för bara ca 200 kr. Tror att den finn på Horze.se

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 959
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 914
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fattade ju själv att det här med att börja ett helt nytt liv – nytt jobb, ny stad, nytt boende, ny familjesituation, nya människor...
Svar
8
· Visningar
2 332
Senast: cassiopeja
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 834
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka