Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag aldrig sett som ett problem faktiskt, min hästs huvor satt aldrig så tajt utan hade alltid liten glipa nästan.Ni som använder flughuva på sommaren, kan inte insekter slippa dit mellan nosrygg och huva? Värst med getingar och bromsar tänker jag då?
Då lär du behöva tvätta ofta. Jag tvättar rätt sällan men min rullar sig aldrig ute.Hur ofta brukar dom behöva tvättas? Min häst rullar sig gärna i varje lerpott den hittar och nätet blir väl lerigt då
Jag tycker hästarna får skav om de sitter för hårt. Brukar ha huvan ganska löst.Själv har jag aldrig provat utan alltid haft pannband men om det blir i sommar så e det bra att veta hur tajt dom bör sitta just runt nosryggen
De där har funkat dåligt för mig då vi har träd i hagarna. Även de mest försiktiga hästarna har rivit sönder nätet vid ögonen rätt fort.Vet att det inte var fråga om modell men ville bara flika in grejupplever att den enda flyghuvan som faktiskt fungerar riktigt bra är denna, i alla fall av dem som vi har testat. Rimligt pris då den håller bra och framförallt håller flugor / bromsar osv 100 % borta (de kan inte krypa in, som i många andra)
Gällande tvättning så ja då kanske du behöver tvätta men det gäller nog alla och den här är enkel att göra rentVisa bifogad fil 184370
Sådant material och att det sitter åt så gav alltid min häst fula skav, tycker dom gamla hederliga vanliga huvorna fungerar helt klart bäst, sitter löst och skyddar bra.Vet att det inte var fråga om modell men ville bara flika in grejupplever att den enda flyghuvan som faktiskt fungerar riktigt bra är denna, i alla fall av dem som vi har testat. Rimligt pris då den håller bra och framförallt håller flugor / bromsar osv 100 % borta (de kan inte krypa in, som i många andra)
Gällande tvättning så ja då kanske du behöver tvätta men det gäller nog alla och den här är enkel att göra rentVisa bifogad fil 184370
Med dom gamla vanliga huvorna så behöver du mer eller mindre bara spruta av nätet med vattenslangen och borsta bort leran på fluffet om den har det.Hur ofta brukar dom behöva tvättas? Min häst rullar sig gärna i varje lerpott den hittar och nätet blir väl lerigt då
Trodde när jag köpte min från det här märket att det skulle bli så men alla i stallet rekommenderade de starkt och det funkade förvånansvärt nog! Liknande modeller från andra märken sitter inte alls bra av de jag har prövat men denna funkade för mina hästarSådant material och att det sitter åt så gav alltid min häst fula skav, tycker dom gamla hederliga vanliga huvorna fungerar helt klart bäst, sitter löst och skyddar bra.
Bäst är, enligt mig, Shires. Bra passform. Lätt att tvätta. Håller läääääänge. Har aldrig varit med om vare sig insekter som kryper innanför eller skav på hästen...
Ja, naturligvis. Jag har Shires till båda mina hästar och de funkar toppenbra till båda. Shettisen har haft två nu i flera år, som jag alternerar när de blir smutsiga.Jag tror att det som är bäst är det som passar hästen, inte nödvändigtvis ett specifikt märke.