Bukefalos 30 år!

aglaonema

Trådstartare
Nån som har tips vilken storlek som blir bäst på horseware Rambo plus flughuva? Min häst ligger lite mellan cob och full i grimstorlek. Full grimmorna kan ibland va lite stora medan cob är lite så att dom just och just passar utan att bli för små.

Då skulle jag säga att stl ponny borde bli bäst.
Min som har full på grimmor men är ett mindre hl blod med nätt huvud har stl cob på rambos huvor och den är på gränsen till stor.

Min ponny med cob på grimmor och träns nästintill drunknar i rambohuvan som det är cob på.
Storhästen får nog ärva huvan och jag får köpa en i ponnystorlek till ponnyn.
Så de är väldigt stora.

Kanske får köpa nåt annat märke då denna verkar ha problem med passformen
Ska du köpa ny eller begagnad huva? Det skiljer i storlekarna mellan årgångarna med. Otroligt bra huvor men det gäller hitta rätt storlek. Min som är mellan cob och full har cob i Rambo och full i shires flughuvor. Till din skulle jag prova cob i första hand.

Kanske får köpa nåt annat märke då denna verkar ha problem med passformen
Problem med passformen är nog det sista jag skulle säga om Rambos huvor. På mina hästar är de de huvor som sitter absolut bäst.
Har bara använt Rambo med båge de senaste 6-7 åren.
Har inte märkt någon skillnad i storlek mellan årgångarna, köpt både nya och begagnade. Men inte provat årets ännu.
Generellt så kan man gå ner en storlek i Rambo plus jämfört med tex storlek på grimmor/träns andra flughuvor.
Min andra som har x-full på grimmor och träns har full på Rambohuvan och den sitter perfekt när spännena är spända på max.
Så båda mina har en stl mindre på sina Rambo jämfört med grimmor/träns.

Ska du köpa ny eller begagnad huva? Det skiljer i storlekarna mellan årgångarna med. Otroligt bra huvor men det gäller hitta rätt storlek. Min som är mellan cob och full har cob i Rambo och full i shires flughuvor. Till din skulle jag prova cob i första hand.
Tänkte köpa den som finns på hööks eller hevari borde vara samma.

Vet inte om dom är värda att satsa på eller om den blir för stor till min häst, hon har cob i storlek på grimma då brukar dom vara på gränsen till för små, har hon full är dom nästan lite stora. Blir cob för stort på huvan till min häst borde jag köpa något annat märke istället? Hästen är av halvblodstyp.

Vet inte om dom är värda att satsa på eller om den blir för stor till min häst, hon har cob i storlek på grimma då brukar dom vara på gränsen till för små, har hon full är dom nästan lite stora. Blir cob för stort på huvan till min häst borde jag köpa något annat märke istället? Hästen är av halvblodstyp.
Du har ju redan fått flera svar. Låter ungefär som min valack. Han har cob på Rambos huva med båge. Men skulle säkert kunna ha ponny också.
Köp cob och prova, är den för stor byt till ponny.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka