Flugmössa mkt rum för ögon

Bukefalos 30 år!

tuaphua

Trådstartare
Någon som vet en flugmössa, för hage, som har mycket rum för ögonen?
Jag är lite rädd för dem med ståltråd/plastskena i.
Vad jag än provar för luva så ligger den an eller för nära mot ögonen på min häst med lite sjöhäst-huvud. Även om jag går upp i för stor storlek.
Liten nos, stora ganasher och tydligen ovanligt utstående ögon. 😅
Vi har en urgammal mössa som funkar och inte finns att hitta igen. Behöver en till i reserv och sen som efterträdare.
Hjälp!

Rambo flughuvan har ju skena i sig men inte hittat något annat som är lika bra.
Min häst har också smal nos men den sitter kvar ändå :)

Jag tycker att Shires är rymliga och bra! Finns även med öron om man gillar det.

Bifogade filer

• 190425983-origpic-15b3c6.webp
    190425983-origpic-15b3c6.webp
    19,5 KB · Visningar: 125
Min häst växlar mellan Busse (de har dessutom en resår runt nosen man kan korta lite, jag får ta bort den helt pga tajt 😅) och Rambos med skena (enda han inte har största storleken i). Hans problem är också främst brett mellan ögonen men är även stor runt nosen. Rambon sitter bara precis på toppen med kardborren.

Någon som vet en flugmössa, för hage, som har mycket rum för ögonen?
Jag är lite rädd för dem med ståltråd/plastskena i.
Vad jag än provar för luva så ligger den an eller för nära mot ögonen på min häst med lite sjöhäst-huvud. Även om jag går upp i för stor storlek.
Liten nos, stora ganasher och tydligen ovanligt utstående ögon. 😅
Vi har en urgammal mössa som funkar och inte finns att hitta igen. Behöver en till i reserv och sen som efterträdare.
Hjälp!
Kentucky har en stretch-modell med dragkedja under käken som verkar bra, en häst i stallet har den och den ser väldigt rymlig ut runt ögonen.

Vad glad jag blir att se fler med de där stora näten för ögonen! Antingen är jag dålig på att söka eller så har det kommit fler numera, de verkar passa min häst jättebra! Alla andra mer "vanliga" modeller har varit för smala. Provade hur många som helst härom året 🙈

Jag har oxå från Shire. Bästa luvorna. De enda som dom inte plockar av sig. Jag gillar inte dom mjuka stretchiga då dom har en tendens att åka på sniskan.

Tack för alla tips! 🙏
Jag glömde skriva att jag inte vill ha stretch-material. Min häst är Houdini vad gäller allt. Så stretchmössa hade väl suttit en halvtimme. 😅
De med ståltråd har jag haft kund vars häst fått i ögat. Så jag vågar inte riktigt såna.

Tack för alla tips! 🙏
Jag glömde skriva att jag inte vill ha stretch-material. Min häst är Houdini vad gäller allt. Så stretchmössa hade väl suttit en halvtimme. 😅
De med ståltråd har jag haft kund vars häst fått i ögat. Så jag vågar inte riktigt såna.
Jag har dessa, både den på bild samt en likadan i lila. Sitter kvar när annat åker av men ändå i minsta laget över ögonen tycker jag 🤔 min har xfull så kan inte gå upp en storlek, men annars hade den väl varit mer rymlig över ögonen.
IMG_3248.webp

Jag har oxå från Shire. Bästa luvorna. De enda som dom inte plockar av sig. Jag gillar inte dom mjuka stretchiga då dom har en tendens att åka på sniskan.
Hedda hade plockat av sig sin nya fina när jag kom idag. Otacksamt tycker jag. Hittade den inte..får leta vidare imorgon.🤣

Duuuu!

Jag har tagit på Mini 4(!!!) luvor och alla har blivit dödade. Alltså inte avplockade utan dödade. Hittade ett spänne. Och en fleecebit. Tror han äter dem och jag funderar på att börja ge honom 500-ingar istället.
Denna får sitta kvar. Men den nya, dyra är putz weck 🙄

Bifogade filer

• 7B17A055-F480-490E-83AE-3ED4FCEFDB9F.webp
    7B17A055-F480-490E-83AE-3ED4FCEFDB9F.webp
    204,1 KB · Visningar: 77

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026