Flyga med hund, vikt?

Bukefalos 30 år!

Ska flyga inrikes i september från Stockholm till Vilhelmina. Planerar redan nu då de är billiga biljetter nu. Flygbolagets mått på bur är: L43xB26xH29 cm och max 8 kg. Min Lancashire heeler tik är nu 5 mån och väger 4,8 kg. Hon är 11 mån ca när vi ska resa. Hur mycket brukar de växa tills dess ;) Hennes mamma var en rejäl tik på 11 kg, men pappan vägde bara 8 kg. Men enligt uppfödaren så blir hon inte lika stor som sin mamma..

Kollar lite på Sherpa bag storlek M eller L, hur pass noga är de inrikes att de ska va exakta mått? Tänkte köpa väskan snart så jag kan träna henne i den.

Visa bifogad fil 181953
Tänk på hemresan också. En gång flög en väninna med valp och jag på semester och valpen växte så mycket under den veckan att vi knappt kom hem igen. :rofl:

Tänk på hemresan också. En gång flög en väninna med valp och jag på semester och valpen växte så mycket under den veckan att vi knappt kom hem igen. :rofl:
Vi ska åka om ett halvår och va borta en vecka sen flyga igen så ja jag är nervös att hon ska väga för mycket :D Men biljetterna var så billiga nu ett halvår innan så jag chansar.

Vi ska åka om ett halvår och va borta en vecka sen flyga igen så ja jag är nervös att hon ska väga för mycket :D Men biljetterna var så billiga nu ett halvår innan så jag chansar.
Ja alltså chocken när vi skulle proppa in valpen igen i buren och han knappt gick igenom dörren :eek: som tur är var den rymlig bara man lyckats få in honom. (ja vi var tonåringar btw.)

Jag beställde en Trixie Ryan 54x30x30 så hon får mer plats att röra sig i väskan. Hon är 24 cm i mankhöjd nu. Billig 250 kr med frakt å ja tänker vi ska typ flyga en gång, å den verkar inte väga så mycket heller. Får hoppas nu hon inte smäller i växten å väger 9 kg om ett halvår :D Svårt med denna ras då de kan bli allt från 5-12 kg :D Men oftast landar de på 7-8 kg på tik.

Liknande trådar

• Flyga med hund, någon ras som klarar måtten?
  • R
    Skaffa en valp till?
  • Problem med 2 tikar
  • Råd ang hundvakt?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar