Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är smart tills den dagen då tre plan begär företräde pga bränslebrist men bara ett kan få det innan det blir soppatorsk. Visst det funkar förmodligen med glidflygning också om alla får plats.....
att starta o landa med så lite bränsle säkerheten medger = ekonomi och miljöhänsyn, för det kostar att lyfta upp 1 kubikmeter fotogen till 10 000 m.
Det är smart tills den dagen då tre plan begär företräde pga bränslebrist men bara ett kan få det innan det blir soppatorsk. Visst det funkar förmodligen med glidflygning också om alla får plats.....
som sagt minsta möjliga... Nej tack inte för mig...
Sen vet jag inte om jag kan gå med på att glatt kasta in miljöfrågan i det, lite för enkelt minst sagt...
Ryanair Fuel Policies: "Operational considerations may dictate the carriage of fuel in excess of flight plan fuel, even when not tankering. This is a matter for the exercise of the Captain's discretion. The Commander may carry up to 300kg more than FPL/Block fuel without explanation, actual plog fuel +300 kg, rounded up to the nearest 10 kg.att starta o landa med så lite bränsle säkerheten medger = ekonomi och miljöhänsyn, för det kostar att lyfta upp 1 kubikmeter fotogen till 10 000 m.
bara som upplysning många bolag flyger ner från 10 000 på tomgång i intervaller för att spara soppa.
varför lyfta med 2 ton extra bränsle när man inom säkerhetsmarginalerna inte behöver det?
Man bör snarare fråga sig varför många bolag tar med mer mer än minimalt med bränsle, är det för att de anser att minimigränsen ger för lite marginal eller är det månde för att de tycker det är kul att slösa på pengar?
Sist jag flög med Ryan air (29/9), skulle landa på Skavsta...
Efter 2 st försök "misslyckades" landningarna... Enligt grannen som satt vid fönstret pga KRAFTIG dimma, så blev det omdirigering till Arlanda(hade ju bilen på Skavsta) INGET snack om "oj nu får vi för lite soppa" ....
Även om vi förvisso fick landa ganska omgående på Arlanda så var de säkert INTE för att "oj de har ju så lite soppa nu, bäst att ge dem företräde"
Vilka logistiska skäl tänker du på?
På vissa rutter och möjligen...
Nu vet jag inte ens om Ryan air verkligen har sämre med bränsle, det kan vara elaka rykten också. De är rimligen inte dummare än att de tankar extra om vädret är knepigt och så.
Visst det både kan man och bör man, men med den fina statistik man får från de befintliga säkerhetsorganen så talar det för att man gör ett bra jobb vad det gäller säkerhet, och i säkerhet ingår ju även att ha soppa så det räcker.Om de sedan vet hur man tricksar sig före i kön eller kör säkert eller både och kan man däremot fråga sig.
Och framförallt sitter piloter och passagerare i samma plan.Visst det både kan man och bör man, men med den fina statistik man får från de befintliga säkerhetsorganen så talar det för att man gör ett bra jobb vad det gäller säkerhet, och i säkerhet ingår ju även att ha soppa så det räcker.
Och framförallt sitter piloter och passagerare i samma plan.