Flygande tåg?

Bukefalos 30 år!

Sryoqwe

Trådstartare
Förmodligen inte, men det såg precis ut som ett flygande passagerartåg. Var ute ganska nyligen och såg det flyga förbi. Hörde inget så det var långt bort. Det såg inte ut som avgaser som sakta försvann, utan en jämn, avlång grej med typ fönster. Ser flygplan ut så? Jag kan inte komma ihåg att jag sett något flygplan som såg ut så, det såg för långt ut, men vi har heller inte alltför många flygplan här. Någon som har någon annan förklaring?

Typ såhär? Tycker denna modell ser lite wonky ut. Har flugit en sån en gång, och reagerade på att motorerna sitter bakpå istället, vilket gör att formen blir speciell.

1776314124046.webp

OM det var så att du tyckte dig se en rad med lysande fönster, men egentligen inte kan svära på att du faktiskt såg en kropp/hölje, så tror jag att det mest sannolika var att du såg en rad med Starlink-satelliter. De skjuts upp med raket och lastas av en i taget i en lång rad, för att så småningom flyttas till sina individuella mer utspridda positioner.
(Satelliterna lyser förstås inte av egen kraft utan det är solljus som reflekteras i deras höljen.)
1776317401631.webp

OM det var så att du tyckte dig se en rad med lysande fönster, men egentligen inte kan svära på att du faktiskt såg en kropp/hölje, så tror jag att det mest sannolika var att du såg en rad med Starlink-satelliter. De skjuts upp med raket och lastas av en i taget i en lång rad, för att så småningom flyttas till sina individuella mer utspridda positioner.
(Satelliterna lyser förstås inte av egen kraft utan det är solljus som reflekteras i deras höljen.)
Visa bifogad fil 184036
Ja, sådär såg det ut! Tack!

Visa bifogad fil 184036
Ursäkta för OT men alltså, hur mycket skräp har vi egentligen runt planeten? 🫣 Tycker att jag läser om dessa med jämna mellanrum och undrar över utrymmet bland satelliterna :cautious:

Liknande trådar

• Den stora militärövningen
  • Dyslexi
  • Stulet paket
  • Det surrar i ena foten?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat