Bukefalos 28 år!

Flytta hästen

vinkelina

Trådstartare
Nu blev det bestämt att heppan och jag skall flytta så att jag får möjlighet att rida på tider som passar mig.

Hur brukar ni göra på nytt ställe? Detta är visserligen tredje gången vi byter stall men har ännu inte hittat nått bra sätt. Dessutom är damen sjukskriven men hoppas att kunna börja jobba henne lite lätt nästa vecka (tömkörning med 5 min trav)
 
Sv: Flytta hästen

Hur menar du med vad man brukar göra vid flytt till nytt stall? De finns ju som en hel del olika sysslor som får plats i den kategorin :)
 
Sv: Flytta hästen

Om du tänkte på ridningen ??.....
Jag gjorde så , sist jag flyttade pållen ,,,,, han stog i två veckor innan jag började rida , han trivdes inget vidare med nya stallet , inga kompisar i hagen osv ....
Nu har han kompis i hagen (även om det bara är en shettiskille på 7 månader)vi går massvis med promenader i skogen , rider lektion för tränare och promenadrider i skogen och allt funkar bra.Jag tog det lugnt i början två månader men nu är allt som vanligt och vi stortrivs bägge två.har bott där i tre o en halv månad nu. han är bara fyra och har inte flyttat så många gånger i sitt liv , igentligen var detta första gången han flyttade ensam utan att han hade med sig en hästkompis . :)
 
Sv: Flytta hästen

Det beror ju på hur din häst är.

Jag flyttade min 4åring från att ha gått på lösdrift i flock hela livet, till att stå uppstallad på box på en större anläggning (med mkt hagtid visserligen), där det även finns en ridskola med 200 ungar.
Jag lastade,flyttade, släppte in i boxen och sedan var det inte mer med det.
Promenerade i två dagar och återupptog utbildningen som vanligt, inga bekymmer.

Men har man en känsligare häst så måste man ju anpassa situationen efter den.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
9
· Visningar
538
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
215
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 537
Senast: MML
·
Ridning Min häst som är en kallblodsvalck har sedan jag köpte honom för dryga 2 år sedan varit ganska lugn och nästa trög och slö. Efter 2,5...
Svar
10
· Visningar
1 392
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp