Sv: Flytta hem med sambo bortifrån...
Tack för svaren alla!
Inglorion: Okej!

Jamen då låter det ju som sagt som om det kan funka bra

Jo, en liten allmän flytt inom Sverige skulle jag också vilja göra inom en överskådlig framtid, lite omväxling kunde vara kul...
Betazoid: Jo, jag säger som du, jag skulle också kunna tänka mig att "hinna med ett par ställen till" innan jag flyttar till huset med stort H och där jag vill bo "för alltid" liksom...
Sen det du skriver om att folk ser det som självklart att det är du som ska flytta, det kan jag hålla med om lite iom att det är jag som bor i Skåne nu, borta från min familj. Det känns som om vissa tänker att jamen du bor ju redan här, då kan du ju fortsätta bo här, så X slipper flytta.... men han bor ju nära sin familj nu, då kan ju jag få göra det sen.. aah, jag vet inte om det bara är som det känns...
Sen det du skriver att det är så viktigt att flytta hem... jag håller med! Eller, jag höll med... innan, för några år sen, kände jag inte såhär... Min bästa vän, som också är uppvuxen i Dalarna, 300 meter ifrån mig

.. har alltid sagt att hon ska "flytta hem" sen och bo där, men jag har sagt och tyckt att det inte var så viktigt för mig.. men sen har det kommit... och nu, ja, jag känner att jag vill bo där "sen"... ska jag ha barn, vilket jag inte vet ännu, vill jag att de ska växa upp där o så... få en bra relation med sina morföräldrar som någon skrev..
Sen det här med min relation till familjen.. Jag kan ju tycka att min relation med familjen är bättre nu, när vi inte ses så ofta, så man hinner sakna varann o så.. men, det är ju naturen jag vill ha också.. och platsen liksom, inte bara familjen nära...
stjarnfrugt: Jag håller med, man har själen där liksom på ett sätt... Denna veckan är ju "Halv åtta hos mig" om någon tittar på det, i Leksand, alltså typ hemma hos mig och ooh, vad jag längtade hem när jag såg det...
Got2Be: Ja, man får tänka så! Den dagen den sorgen, som niphredil också skrev.

Men vad bra att han trivs i Sverige iaf!
//r