Flytta ihop redan?

När jag och min sambo träffades bodde båda hemma. Han för att han pluggade på yr utbildning och tyckte de var smidigt att bo hemma under dom 2åren och själv gick jag i gymnasiet och bodde hemma av den anledningen. Vi flyttade ihop efter 9 månader då jag inte kunde bo hemma, så vi skaffade en lägenhet. Jag fick hjälp av mamma o pappa och han extra jobbade. Idag har vi bott ihop i 2 och halvt år snart och vart tillsammans i över 3. Så jag tror man får känna sig fram till vad som passar en bäst själv.
 
En vän resonerade som så att det är inte förrns man flyttat ihop man vet om det kommer hålla vilket jag kan hålla med om så varför inte?
 
Vi flyttade ihop efter ett halvår tillsammans. Nu har vi varit tillsammans drygt tre, nyss köpt hus och är nyförlovade.

Jag tvekade också länge för att jag tyckte att vi varit tillsammans så kort tid när vi flyttade ihop. Det var faktiskt en kompis mamma som fick mig att våga. Hon resonerade så att det är bättre att prova på att bli sambos fort för att se om förhållandet fungerade istället för att "slösa bort" flera år på någon du inte kan bygga ett liv med om ni inte kan bo ihop.
 
En vän resonerade som så att det är inte förrns man flyttat ihop man vet om det kommer hålla vilket jag kan hålla med om så varför inte?

Har hört samma och tycker det är ganska klokt ändå. Funkar det inte så funkar det inte, och det spelar någon ingen roll när ihopflyttningen sker i så fall. Särskilt inte nu när TS kommer ha sin etta i backup, då skulle jag nog tutat och kört :)
 
Jag tvekade också länge för att jag tyckte att vi varit tillsammans så kort tid när vi flyttade ihop. Det var faktiskt en kompis mamma som fick mig att våga. Hon resonerade så att det är bättre att prova på att bli sambos fort för att se om förhållandet fungerade istället för att "slösa bort" flera år på någon du inte kan bygga ett liv med om ni inte kan bo ihop.

Fast det är ju lite snävt resonerat också. Man behöver inte bo ihop för att bygga ett liv tillsammans.

knapp
För att svara på ursprungsfrågan: Vi flyttade ihop efter typ 15 månader. Det var då vi fick lägenhet och när vi kunde betala för den (vi gick båda i gymnasiet på olika ort när vi träffades, så fick vänta tills han hade tagit studenten innan vi hade råd att flytta ihop). Det var ganska lagom ändå, för mig.
 
Jag blev tillsammans med min sambo på nyårsafton 2010. I mars 2011 flyttade jag officiellt in och innan dess hade jag spenderat i princip varje natt där. För ungefär 6 månader sedan förlovade vi oss och ptjah, so far so good helt enkelt! :)
 
Fast det är ju lite snävt resonerat också. Man behöver inte bo ihop för att bygga ett liv tillsammans..

Självklart inte. Jag visste att det där garanterat skulle dyka upp men då jag skrev från telefon orkade jag inte skriva i detalj. Kompisens mamma tog ju såklart hänsyn utifrån mitt perspektiv och från hur jag vill bygga upp mitt liv. För mig är det viktigt att kunna bo med min partner, för andra är det inte lika viktigt eller totalt oviktigt.
Men jag kan hålla med henne, vill man i framtiden bo med sin parter är det bara att prova. Men man ska nog ha en back up och kanske ha i tanken att det kan ta slut.
 
jag o barnens far flyttade ihop efter en vecka ihop, jag var precis fyllda 17 o han 4 år äldre, vi var ett apr i 24 år så visst kan det funka, men ingen garanti att det är livslångt, men det vet man ju inte om man fluyttar ihop efter några år heller
 
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)
Jag och min sambo träffades i november och blev inofficiellt sambos i stort sett direkt, och officiellt sambos i mars tror jag det var :) Och det är nu fyra år sedan, och vi är gemensamt utflyttade på en gård med djur och annat istället för min lägenheten som vi bodde i från början :)
Om det fungerar eller inte vet man aldrig säkert förrän man testat :)

/Camilla
 
Flyttade ihop med min nuvarande sambo efter dryga 4 månader. Vi har idag varit tillsammans i 2½ år.
Det blir bara skit om man gör det till skit, kom ihåg det. Ni kommer stöta på problem som sambos men se bara till att undvika dom och i värsta fall LÖSA dem så går det fint. Vad är det värsta som kan hända? Att ni flyttar ifrån varandra? Jag och min sambo fungerar likadant och har lika lätt för att prata och öppna oss. Just därför klickade vi direkt och kände inget hysch med att flytta ihop så tidigt. Vi var ju ändå med varandra hela tiden då är det lika bra att han har sin post, kläder och ja, resten utav skiten här med. :angel:
 
Vi flyttade ihop efter ca 6 månader men jag hyrde dock ut min lägenhet i andra hand ett halvår till.

Fast känns det rätt så flytta ihop.
Jag vet par som har flyttat ihop väldigt snabbt & är tillsammans än idag efter många år.
 
Har träffat en kille sen mars och allt gick ganska fort. Vi är jättekära båda två och han är i princip alltid hos mig. Han har en lägenhet utanför stan han betalar 4000 för varje månad men han är aldrig där. Min etta är bara på 26 kvadrat. Har fått frågan att ta över en 2a, 1a hands kontrakt. Är det för fort att flytta ihop? Hur länge var ni tsm innan ni flytta ihop ?? Kommer jag ångra mig? :)

Byta från en etta på 26 kvm till en 2a med förstahandskontrakt ? Inte ens en fråga jag hade gjort det direkt MED ELLER UTAN ev pojkvän... Har du råd att byta upp dej så gör det. Vad har pojkvännen å göra med vart du bor ?

Funkar det bara om pojkvännen flyttar med ja då är det ju inget, för tar de slut måste du ju flytta igen....
 
Jag har varit tillsammans ca 1 år innan jag har flyttat ihop med någon. Några vänner flyttade ihop direkt.

Rätt eller fel finns inget, men att ha kvar lägenheten som reserv ett tag kan ju vara klokt om det är svårt att få ny bostad där du bor. Funkar det så funkar det.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 234
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 079
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp