Flytta tillsammans efter en månad

Är det någonting vi lärt oss i livet är det att ett förhållande kan ta slut precis när som helst. Efter 2 månader, efter 2 år eller efter 22 år. Det finns ingen gemensam nämnare i separationer om hur länge innan folk kände varandra innan de flyttade ihop. Det finns ingen garanti för att man är tillsammans länge om man väntade med att flytta ihop, precis som att det inte är upplagt att misslyckas bara för att man "gick för fort fram".

Känns det rätt är det rätt. Så länge man har koll på att personen är stabil på alla sätt och vis (mentalt, ekonomiskt, etc) är det bara att köra på.

Håller inte alls med. Hur vet man tex allt detta efter ynka 14 dagar?
 
Jag tror inte att man flyttar ihop tidigt eller ej avgör om relationen kommer hålla eller inte. Funkar man ihop så gör man. Men det är så mycket enklare att bryta upp en relation som inte funkar om man inte bor ihop. Efter ett par veckor känner man inte direkt den andra personen. Jag och mitt ex flyttade ihop efter typ 1 1/2 månad tillsammans, vi kände inte varandra tillräckligt och jag blev fast i en relation som jag högst troligt hade avslutat mycket tidigare än jag gjorde när jag börjat lära känna personen på riktigt, så är det inte akut bostadsbrist så skulle jag vänta.
 
Håller inte alls med. Hur vet man tex allt detta efter ynka 14 dagar?
Referenser förstås. Skulle aldrig i livet bli tillsammans med någon utan att göra en gedigen bakgrundkoll först, inkl prata med hans vänner och vänners flickvänner. Flickvännerna brukar vara bäst dock.
 
Referenser förstås. Skulle aldrig i livet bli tillsammans med någon utan att göra en gedigen bakgrundkoll först, inkl prata med hans vänner och vänners flickvänner. Flickvännerna brukar vara bäst dock.
Av ren nyfikenhet, hur går ett sådant samtal till? Har man gemensam umgängeskrets sedan tidigare så är det ju "lätt".
Och när/ hur länge har ni träffats innan du tar det snacket?
 
Av ren nyfikenhet, hur går ett sådant samtal till? Har man gemensam umgängeskrets sedan tidigare så är det ju "lätt".
Och när/ hur länge har ni träffats innan du tar det snacket?
Det blir ju alltid tillfälle där det är typ middag och tjejerna står i köket och killarna tittar på nya motorcykeln eller någonting annat. Då brukar jag helt enkelt bara fråga. Typ: "Hörrni, ni som känner Calle bättre än mig, hur är han egentligen? Ärligt alltså." Antingen får man en fråga hur man menar, eller så börjar de berätta. Om de inte berättar vad jag vill veta brukar jag fråga. "Kommer det och går en massa tjejer eller? Jag vill inte satsa på en player." De flesta tjejer jag träffat genom åren är väldigt ärliga. Ofta tycker de kanske inte ens om deras partners polare, så då får man ännu mer information.

Men normalt sett brukar de berätta sanningen. "Han är en schysst kille, men han jobbar så himla mycket att det liksom inte blivit så mycket tjejer här, vilket egentligen är märkligt för han är en bra kille. Jag har försökt para ihop honom med flera av mina kompisar, men det är aldrig någon det klaffat med."

Jag är nog lite frågvis, men jag har aldrig stött på patrull, snarare tvärtom har alla varit väldigt förstående.
 
Det blir ju alltid tillfälle där det är typ middag och tjejerna står i köket och killarna tittar på nya motorcykeln eller någonting annat. Då brukar jag helt enkelt bara fråga. Typ: "Hörrni, ni som känner Calle bättre än mig, hur är han egentligen? Ärligt alltså." Antingen får man en fråga hur man menar, eller så börjar de berätta. Om de inte berättar vad jag vill veta brukar jag fråga. "Kommer det och går en massa tjejer eller? Jag vill inte satsa på en player." De flesta tjejer jag träffat genom åren är väldigt ärliga. Ofta tycker de kanske inte ens om deras partners polare, så då får man ännu mer information.

Men normalt sett brukar de berätta sanningen. "Han är en schysst kille, men han jobbar så himla mycket att det liksom inte blivit så mycket tjejer här, vilket egentligen är märkligt för han är en bra kille. Jag har försökt para ihop honom med flera av mina kompisar, men det är aldrig någon det klaffat med."

Jag är nog lite frågvis, men jag har aldrig stött på patrull, snarare tvärtom har alla varit väldigt förstående.
Okej, det är ju fullt rimliga konversationer.

(Såg framför mig hur du hittade hans gamla tjejer på fejan för att fråga ut.)
 
Okej, det är ju fullt rimliga konversationer.

(Såg framför mig hur du hittade hans gamla tjejer på fejan för att fråga ut.)
Fast efter att jag gått på niten att bli tillsammans med en man som redan hade sambo, är jag mycket mer försiktig, även om jag tog referenser innan dess. Men nu kollar jag absolut på Mr Koll, och förekommer han i brottsmål eller domar så frågar jag om det. Jag kollar kompisars ragg också! Kunskap är makt. Och bättre att tacka nej till en kille innan han blivit riktigt viktig i ens liv.

Nyss kollade jag upp en kompis Tinder-ragg. Han hade blivit dömd för grov kvinnofridskränkning ett flertal gånger, misshandel, olaga frihetsberövande etc, etc, etc. Tack, men nej tack till en sådan kille. Det kommer ju bara sluta riktigt dåligt. Han var dock hur charmig och trevlig som helst! Men när lurperioden är över visar han väl sitt riktiga jag. Men då är man ju redan involverad.

För mig är det jätteviktigt att träffa hans kompisar tidigt i relationen så j ag får en bild av hur han interagerar tillsammans med sina polare. Och har han inga kompisar ringer det ju galet mycket varningsklockor.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 538
Senast: LovingLife
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 241
Senast: tornblomma
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 949
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp