Är allt i undervisningen obligatoriskt, då? Jag tänker att om studierna ändå går bra, så kan det ju vara värt att missa undervisningen den tiden som boendestödet är där. Det kan ju vara värt det. Och även om det är obligatoriskt - prata med läraren. Du är garanterat inte den enda kursdeltagaren som av något skäl tvingats missa undervisning. Folk blir sjuka, ska till läkaren, osv. Det är troligt att det antingen går att missa, eller att du kanske kan göra en kompensationsuppgift, om det är obligatoriskt.
Förutsättningen är att utbildningen är på heltid. Det finns inga frivilliga delar. Så missar jag något viktigt måste jag ta igen det senare. Idag är faktiskt första gången jag missat en skoldag. Jag har hunnit byta till sommardäck och det hade snöat i natt och länsvägen var hal. Det kändes inte säkert att köra. Men vi hade praktisk beskärning på schemat idag och jag har redan erfarenhet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 899
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 980
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 328
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp