Isåfall så fyller de ju en uppgift, tänker jag. Jag tycker dessutom att tråden hållits anmärkningsvärt fri från urspårningar, så låt den fortsätta så länge ts vill, jag tycker den är intressant. Alla trådar måste ju inte nå fram till ett specifikt mål, en absolut lösning. Tråden kan ju vara en del av vägen mot nåt bättre för ts.
Nej det menade jag absolut inte:)
Jag menade bara att detta inte är en coronatråd utan att folk ALLTID engagerat sig så här mycket i ts trådar,kan bara minnas en tråd som handlade om abort som blev lika lång förutom lek och tjatter.
 
Ändå anser jag att jag har mängder med intressen, t.ex. hästar, ridning, trädgård, odling, skogsträdgård, permakultur, miljöfrågor.

Men svårt att hitta likasinnade antar jag.
Fast det är ju ändå väldigt begränsat inom det du räknar upp. Du tycker exempelvis inte om att sköta om hästen eller umgås med den, eller göra andra hästrelaterade saker, bara att rida, och det ska vara på bana på en välutbildad häst, inte rida ut. Du tycker inte om att lära dig mer om eller få inspiration om trädgård/skogsträdgård/permakultur/miljöfrågor genom tv, dokumentärer, poddar, tidningar, eller böcker. Då blir det också svårt att delta i ett samtal eller samspel kring de frågorna känner jag.
 
Fast det är ju ändå väldigt begränsat inom det du räknar upp. Du tycker exempelvis inte om att sköta om hästen eller umgås med den, eller göra andra hästrelaterade saker, bara att rida, och det ska vara på bana på en välutbildad häst, inte rida ut. Du tycker inte om att lära dig mer om eller få inspiration om trädgård/skogsträdgård/permakultur/miljöfrågor genom tv, dokumentärer, poddar, tidningar, eller böcker. Då blir det också svårt att delta i ett samtal eller samspel kring de frågorna känner jag.
Och @Wille det är ju väldigt allmänna intressen som också är väldigt i ropet för tillfället så jag tror inte att du har svårt att hitta likasinnade av den anledningen.
 
Fast det är ju ändå väldigt begränsat inom det du räknar upp. Du tycker exempelvis inte om att sköta om hästen eller umgås med den, eller göra andra hästrelaterade saker, bara att rida, och det ska vara på bana på en välutbildad häst, inte rida ut. Du tycker inte om att lära dig mer om eller få inspiration om trädgård/skogsträdgård/permakultur/miljöfrågor genom tv, dokumentärer, poddar, tidningar, eller böcker. Då blir det också svårt att delta i ett samtal eller samspel kring de frågorna känner jag.
Jag tänker också att utan intresse för andras hästar, trädgårdar etc så blir det också svårare.
 
Ändå anser jag att jag har mängder med intressen, t.ex. hästar, ridning, trädgård, odling, skogsträdgård, permakultur, miljöfrågor.

Men svårt att hitta likasinnade antar jag.
Jag tycker nog snarare som @Inte_Ung mfl att dina intressen är rätt koncentrerade och begränsade till väldigt få områden egentligen. Jag gillar t.ex. djur, matlagning, bakning , släktforskning, kreativt skrivande, antikviteter, heminredning, loppisrundor, läsa (både skönlitterära och faktaböcker), vissa TV-program relaterade till mina andra intressen, osv.......
 
Jag tycker nog snarare som @Inte_Ung mfl att dina intressen är rätt koncentrerade och begränsade till väldigt få områden egentligen. Jag gillar t.ex. djur, matlagning, bakning , släktforskning, kreativt skrivande, antikviteter, heminredning, loppisrundor, läsa (både skönlitterära och faktaböcker), vissa TV-program relaterade till mina andra intressen, osv.......
Det tycket inte jag alls. Jag gillar typ vinthund, spela trummor, lyssna på viss musik. Och typ äta gott.

Jag kan ibland njuta av att promenera men oftast gör jag ju det för att jag måste och för att det är bra. Likadant med matlagning, städning, jobb. Det kan ha sina stunder men det är inget jag skulle säga är så himla inspirerande att jag skulle kalla dem saker jag gillar.
 
Ja, jag tror att det egentligen finns ett skrikande behov av någon form av "input" för att tillfrisknande ska vara möjligt. För jag får intrycket att det finns extremt lite glädjeämnen i ts liv. Man behöver nog tvinga sig till aktiviteter i början för att få rull på det så att säga.
Det tror jag också! Ibland räcker det inte med att tvinga sig om det finns nått "mer" bakom motivations bristen. Annars känns det rätt vanligt förekommande att tvingas ge sig själv en spark i baken för att göra något som på sikt gör en gott.
 
Ja, jag tror att det egentligen finns ett skrikande behov av någon form av "input" för att tillfrisknande ska vara möjligt. För jag får intrycket att det finns extremt lite glädjeämnen i ts liv. Man behöver nog tvinga sig till aktiviteter i början för att få rull på det så att säga.
Jag gick promenader förut som jag tvingade mig till. Men jag orkade inte fortsätta när allt blev övermäktigt.
Fast det är ju ändå väldigt begränsat inom det du räknar upp. Du tycker exempelvis inte om att sköta om hästen eller umgås med den, eller göra andra hästrelaterade saker, bara att rida, och det ska vara på bana på en välutbildad häst, inte rida ut. Du tycker inte om att lära dig mer om eller få inspiration om trädgård/skogsträdgård/permakultur/miljöfrågor genom tv, dokumentärer, poddar, tidningar, eller böcker. Då blir det också svårt att delta i ett samtal eller samspel kring de frågorna känner jag.
Nu har du fått det om bakfoten. Jag tycker visst om att umgås med hästen och sköta den. Och jag rider ut också, men inte bara för då tröttnar jag. Och det enda kravet jag haft på hästen är egentligen att den ska ha tre normala gångarter. Mer än så har jag inte krävt. Och jag lär mig nya saker genom facebook och genom att läsa på olika sidor på nätet. Nyligen gick jag en kvällskurs i skogsträdgårdsodling.
 
Det är svårt att orka vara intresserad av saker när man knappt orkar leva. Allt blir så övermäktigt och jag orkar inte ens flytta från allt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med tillvaron. Och jag har fortfarande inget besked varken från biståndshandläggaren eller skolan om det är möjligt för mig att få tillbaka boendestödet.
 
Det är svårt att orka vara intresserad av saker när man knappt orkar leva. Allt blir så övermäktigt och jag orkar inte ens flytta från allt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med tillvaron. Och jag har fortfarande inget besked varken från biståndshandläggaren eller skolan om det är möjligt för mig att få tillbaka boendestödet.
Försök sitta i båten, det är ingen brådska med att besluta något alls. Det är fullständigt gott nog att du studerar nu och det fungerar. Just nu är det påsklov det kanske är därför svar dröjer.
 
Det är svårt att orka vara intresserad av saker när man knappt orkar leva. Allt blir så övermäktigt och jag orkar inte ens flytta från allt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med tillvaron. Och jag har fortfarande inget besked varken från biståndshandläggaren eller skolan om det är möjligt för mig att få tillbaka boendestödet.
Har skolan undervisning på zoom 8 timmar om dagen, eller hur funkar det?
 
Det är svårt att orka vara intresserad av saker när man knappt orkar leva. Allt blir så övermäktigt och jag orkar inte ens flytta från allt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med tillvaron. Och jag har fortfarande inget besked varken från biståndshandläggaren eller skolan om det är möjligt för mig att få tillbaka boendestödet.
Det förstår jag verkligen! Hoppas hoppas att du kan få lite klarhet när du pratar med din psykolog och att du får tillbaka boendestödet. 💚
 
Nu ligger jag en sådär 20 sidor back men har du funderat på att odla grönsaker för försäljning? Alltså ordna typ en gårdsbutik eller nåt i den stilen? Det är en inkomstkälla tänker jag där du får pulandet med din egen trädgård gratis (eller ja, mot lite betalning).
 
Nu ligger jag en sådär 20 sidor back men har du funderat på att odla grönsaker för försäljning? Alltså ordna typ en gårdsbutik eller nåt i den stilen? Det är en inkomstkälla tänker jag där du får pulandet med din egen trädgård gratis (eller ja, mot lite betalning).

Jag har hört från en person som är väldigt insatt i odling att det ger ganska dåligt betalt. Det ger mer att sälja småplantor och sticklingar (grönsaker då).
 
Har skolan undervisning på zoom 8 timmar om dagen, eller hur funkar det?
Skoldagen är mellan 8.30 till 16.00, lunch och fikaraster inkluderat. Undervisningen är på teams ibland och på skolan ibland. Det kommer att vara mer undervisning på skolan framöver. Vi fick våra arbetskläder i torsdags.
Har du någon gång blivit utredd för ptsd (komplex)? För visst skrev du att du har trauma med dig? Är det något som varit aktuellt i samband med att du utreddes för autism? För mig låter det som att det är mycket som stämmer in. Ptsd går att bota med rätt behandling.
Jo, jag har visst trauma med mig men har ingen diagnos på ptsd. Det har aldrig utretts. Jag har bara fått frågan om jag får flashbacks och det får jag inte.
Nu ligger jag en sådär 20 sidor back men har du funderat på att odla grönsaker för försäljning? Alltså ordna typ en gårdsbutik eller nåt i den stilen? Det är en inkomstkälla tänker jag där du får pulandet med din egen trädgård gratis (eller ja, mot lite betalning).
Jag har tänkt tanken. Jag har ju cirka 3000 kvm åker och har funderat på att utbilda mig i småskalig grönsaksodling. Men när jag tänker ett varv till så tror jag att det blir för jobbigt och att det inte lönar sig.
 
Skoldagen är mellan 8.30 till 16.00, lunch och fikaraster inkluderat. Undervisningen är på teams ibland och på skolan ibland. Det kommer att vara mer undervisning på skolan framöver. Vi fick våra arbetskläder i torsdags.

Jo, jag har visst trauma med mig men har ingen diagnos på ptsd. Det har aldrig utretts. Jag har bara fått frågan om jag får flashbacks och det får jag inte.

Jag har tänkt tanken. Jag har ju cirka 3000 kvm åker och har funderat på att utbilda mig i småskalig grönsaksodling. Men när jag tänker ett varv till så tror jag att det blir för jobbigt och att det inte lönar sig.
Är allt i undervisningen obligatoriskt, då? Jag tänker att om studierna ändå går bra, så kan det ju vara värt att missa undervisningen den tiden som boendestödet är där. Det kan ju vara värt det. Och även om det är obligatoriskt - prata med läraren. Du är garanterat inte den enda kursdeltagaren som av något skäl tvingats missa undervisning. Folk blir sjuka, ska till läkaren, osv. Det är troligt att det antingen går att missa, eller att du kanske kan göra en kompensationsuppgift, om det är obligatoriskt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 906
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 996
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 338
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp