Flyttbart, litet, isolerat stall för två hästar?

Men det måste ju också inverka vilket material taket består av och färg? Svart plåt bli ju väldigt varm när solen skiner på sommaren.
Visst hindrar det ett varmt plåttak från att värma upp luften inne i stallet om taket är isolerat men det kommer inte vara svalare än utanför om man tar in så mycket utomhusluft som man ska. Nu var min tabell tydligen utdaterad så du kommer till och med behöva byta ut all luftvolym i stallet flera gånger i timmen för att ha ok luftutbyte. Då värms byggnaden definitivt upp till samma temperatur som omgivande luft rätt kvickt så någon kylande verkan har inte isoleringen.
 
Senast ändrad:
Ja nu bor jag i norrland och ett isolerat stall behövs på vintern för både människor och hästar. Mina uppskattar att komma in i värmen och slappnar av i kroppen på ett helt annat sätt. På sommaren går de på lösdrift och går in och ut ur lösdriftshallen som de vill. Där är det svalt och uppsatt myggnät i utgången så de slipper insektsplågan.
 
Ja nu bor jag i norrland och ett isolerat stall behövs på vintern för både människor och hästar. Mina uppskattar att komma in i värmen och slappnar av i kroppen på ett helt annat sätt. På sommaren går de på lösdrift och går in och ut ur lösdriftshallen som de vill. Där är det svalt och uppsatt myggnät i utgången så de slipper insektsplågan.
Planerar du för tillskottsvärme alltså?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 180
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 444
Senast: bobbbo
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 194
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp