Flyttstäd?

Och jag är tvärtom. Jag har flyttat in flera gånger till lägenhet som firma har flyttstädat och det har varit hur dåligt som helst. Jag har anlitat flyttstädning själv, och fick många klagomål på det. Har alltid flyttstädat själv efter det och fått kommentarer som, spisen ser helt ny ut (över 10 år gammal). Inget att klaga på någonstans.
 
Absolut hyra in flyttstäd om jag har råd.
Egentligen tycker jag det skulle vara krav på o hyra in flyttstäd för alla, så får man kalkylera med det från början. Sett så många gånger när "nära" har städat pedantiskt el lejt bort det o sen möts av en ny bostad som knappt är dammsugen. Alldeles för lätt att komma undan känns det som.
 
Jag har gett mig på att flyttstäda själv (hyrde ett rum med toa och kokvrå och tänkte hur svårt kan det vara att städa ett rum), och när jag då var mitt uppe i flytten och hade fullt upp med en massa annat så fick jag höra att städningen inte var godkänd utan att jag måste lägga tid och energi på att åtgärda det. Då tog jag in en städfirma istället, och sen dess har jag lovat mig att alltid anlita firma. Om inte annat för att det är de som får ta tjafset med omstädning om det blir reklamation. Plus att jag egentligen tycker att det är oförskämt billigt.
 
En fördel med städfirma är att om de slarvar så kan man reklamera. Eller hur? 🤔
Yes! När jag flyttade sist klagade de på så mycket att det inte lät som att firman varit där överhuvudtaget. Anlitade det företag som hyresvärden själv tipsade om. Det var så skönt att bara kunna svara i telefonen och säga "inte mitt problem, ring x istället", lägga på och sen gå vidare med livet.
 
Jag kapar tråden med en liten fråga! Städning av biutrymmen (förråd/garage/inglasad uteplats) vid flytt, räcker det med att sopa golvet/hyllor? Eventuellt torka det om golvet klarar av det? Jag tänker att viss betong är svårt att skura? Vi ska anlita flyttstäd men biytor räknas väl ofta inte med? Behöver jag putsa rutorna på uteplatsen?

Får jag inga svar så ringer jag mäklaren och frågar, men tänker att det inte var så akut att veta riktigt än 😊
 
Jag har flyttat in i hus där säljaren både lämnat skäggrester på handfat och spegel, samt knäckebröd i köksskåpet.

Vi anlitade flyttstäd när vi sålde samma hus, och de nya ägarna underkände städningen och städföretaget kunde inte åtgärda så vi fick ta in ännu en städfirma.

Förövrigt, om det finns spöken så bor de där. Det gick tamef-n troll i det huset.
 
Jag är tydligen den enda i hela världen som hundra gånger hellre städar ett helt tomt hus/en helt tom lägenhet än att städar en bostad som är fylld till brädden av möbler och annat bös.
Jag har nog flyttstädat alla mina flyttar tror jag :) . Samtidigt så när jag vet att jag ska flytta börjar rensning och nerpackning. Samtidigt som man gör det så passar man på att grovstäda det som tömts. Bakom spisen tex. Städar man aldrig där är det klart det tar lite extra tid, men sen är det ju klart! Så smutsigt hinner det inte bli på någon månad eller 3 månader. Samma tänk inuti spisen, bakom element och på flera delar av huset som kanske inte fått veckostädning -eller ens 5 eller 10års städning:o .
 
Jag kapar tråden med en liten fråga! Städning av biutrymmen (förråd/garage/inglasad uteplats) vid flytt, räcker det med att sopa golvet/hyllor? Eventuellt torka det om golvet klarar av det? Jag tänker att viss betong är svårt att skura? Vi ska anlita flyttstäd men biytor räknas väl ofta inte med? Behöver jag putsa rutorna på uteplatsen?

Får jag inga svar så ringer jag mäklaren och frågar, men tänker att det inte var så akut att veta riktigt än 😊
Jag har jobbat med städ och flyttstäd och de utrymmen du nämner räcker som du säger sopa och torka av. Var det mycket spinderväv och bös på väggarna drog jag med en boste. Jag är osäker på fönstertvätt på uteplats, men en tjejgissning så tror jag inte dessa ingår.
 
Jag har jobbat med städ och flyttstäd och de utrymmen du nämner räcker som du säger sopa och torka av. Var det mycket spinderväv och bös på väggarna drog jag med en boste. Jag är osäker på fönstertvätt på uteplats, men en tjejgissning så tror jag inte dessa ingår.
Tack! Då ska jag städa alla biutrymmen själv och lämna allt invändigt till firma! 😊
 
Jag har nog flyttstädat alla mina flyttar tror jag :) . Samtidigt så när jag vet att jag ska flytta börjar rensning och nerpackning. Samtidigt som man gör det så passar man på att grovstäda det som tömts. Bakom spisen tex. Städar man aldrig där är det klart det tar lite extra tid, men sen är det ju klart! Så smutsigt hinner det inte bli på någon månad eller 3 månader. Samma tänk inuti spisen, bakom element och på flera delar av huset som kanske inte fått veckostädning -eller ens 5 eller 10års städning:o .
Bra! Hemligheten är att jobba med det fenomen att en flytt ytterst sällan är en plötslig happening, utan allt som oftast och dessutom av sig självt är en mycket väl planerad händelse med tydliga deadlines.
 
Jag har flyttat in i hus där säljaren både lämnat skäggrester på handfat och spegel, samt knäckebröd i köksskåpet.

Vi anlitade flyttstäd när vi sålde samma hus, och de nya ägarna underkände städningen och städföretaget kunde inte åtgärda så vi fick ta in ännu en städfirma.

Förövrigt, om det finns spöken så bor de där. Det gick tamef-n troll i det huset.
För länge sedan var det en mäklare som sa att är det något köpare och säljare kan bråka om så är det flyttstädningen. Jag tog fasta på det och gör jobbet själv. Som professionell städerska så för företaget jag jobbade för så uteblev städgarantin för kunden om denne inte kom och synade städningen ihop med oss. Jag blev tillslut den som alltid tog den här biten med kunden. En timma kvar på städningen ringde vi köparna som i princip alltid kom (min uppfattning är att det var väldigt uppskattat) . Jag erbjöd alltid kunden ett par vita bomullsvantar :) att ha på under besiktningen. Väldigt få tog dom. Hade själv sprayflaska och trasa till hands. Så gick vi runt tillsammans. Efteråt skrev kunden på en kvittens av godkänd städbesiktning.
När jag sålde mitt hus gjorde jag samma sak. Informerat kund att när flyttstädningen är klar ska dom komma och avsyna städningen, och därefter låses dörren och dom får nycklarna vid köpet hos mäklaren och då är allt klart och godkänt.
 
Flyttstäd! Har bokat städhjälp både efter att jag sålt och efter att jag hyrt. Kom ihåg att kolla upp hur lång tid man har på sig att se över städningen bara och gärna passa in så de som kommer in efter dig hinner se över det för eventuell reklamation (alternativt att du gör deal med firman så de kan förlänga den tiden).
 

Liknande trådar

Tjatter Alltså det är papper överallt här hemma i min lägenhet. Hur jag än rensar går igenom och slänger så tar det inte slut! Och jag måste...
Svar
14
· Visningar
600
Senast: Amha
·
Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
494
Senast: hastflicka
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: mysboll
·
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 077
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp