Flyttstäd?

Kratus

Trådstartare
Håller på att packa ihop min lägenhet och funderar nu på om det är värt att boka flyttstäd eller om jag ska städa själv...

Några råd?
 
Håller på att packa ihop min lägenhet och funderar nu på om det är värt att boka flyttstäd eller om jag ska städa själv...

Några råd?


Jag hade bokat flyttstäd definitivt. Är så skönt att bara kunna fokusera på sitt nya boende tycker jag. Personligen tycker jag att flyttstäd är ganska jobbigt eftersom det är så mycket som ska fixas. Inte bara det synliga utan även bakom spis, kyl/frys, rensa brunn i duschen, göra rent i ugnen med mera.

Flyttstäd tar mycket tid och kraft som jag hellre lägger på ett nytt boende och om de som flyttar in har synpunkter på städningen så är det skönt att bara kunna hänvisa till kontakt med städbolaget.
 
Jag säger också att det är värt det, eller i alla fall leja bort ugnen om den inte är i typ nyskick! 😅 Jag Hatar att flyttstäda men gör det ibland i yrket, och ugnen är tamefan alltid värst. Det tar alltid betydligt längre tid än man tror också, med alla rör och avlopp och whantnot.
 
Jag säger också att det är värt det, eller i alla fall leja bort ugnen om den inte är i typ nyskick! 😅 Jag Hatar att flyttstäda men gör det ibland i yrket, och ugnen är tamefan alltid värst. Det tar alltid betydligt längre tid än man tror också, med alla rör och avlopp och whantnot.
Ja gud, den tänkte jag inte på. Den är typ ny, är bara jag som bott här, men har ju så klart använts i 3 år lite drygt.
 
Håller på att packa ihop min lägenhet och funderar nu på om det är värt att boka flyttstäd eller om jag ska städa själv...

Några råd?
Så värt det. Det är jättejobbigt att städa själv, putsa fönster osv samt jobbigt om köparen inte blir nöjd. Dessutom tycker jag aldrig att det blir lika städat när en privatperson gjort det själv som med städfirma. Jag föredrar alltså att flytta in i en bostad som blivit ordentligt flyttstädad av en firma.
 
Så värt det. Det är jättejobbigt att städa själv, putsa fönster osv samt jobbigt om köparen inte blir nöjd. Dessutom tycker jag aldrig att det blir lika städat när en privatperson gjort det själv som med städfirma. Jag föredrar alltså att flytta in i en bostad som blivit ordentligt flyttstädad av en firma.
Håller verkligen med dig. Ska flytta nästa månad och jag hoppas verkligen att nuvarande hyresgäst har anlitat ett proffs istället för att göra det själv.
 
Ja gud, den tänkte jag inte på. Den är typ ny, är bara jag som bott här, men har ju så klart använts i 3 år lite drygt.
Då är den säkert inte så farligt, men ugnar är alltid mitt pet hate. :D
En av mina kunder är en mäklare/hyresvärd som ibland ringer då hyresgäster flyttat ut men inte städat "up to par" eller om de varit in och renoverat. Det brukar alltid låta "Oh, you just need to shine it up a bit. It will take you a couple of hours. :angel:" Jag har numera lärt mig att Alltid fråga "... and what about the oven? :cautious: " sedan jag kom hem från ett flyttstäd klockan ett på natten en gång.
 
Jag är tydligen den enda i hela världen som hundra gånger hellre städar ett helt tomt hus/en helt tom lägenhet än att städar en bostad som är fylld till brädden av möbler och annat bös.
Fast det är skillnad på att städa och flyttstäda tycker jag. Flyttstäda med möbler och bös vore nästan omöjligt, man ska ju så gott man kan eliminera alla spår av att någon överhuvudtaget bott där. Det är slitigt som satan! :arghh: 😅 Men visst, ju fler grejer som finns/lämnats kvar desto värre.
 

Liknande trådar

Tjatter Alltså det är papper överallt här hemma i min lägenhet. Hur jag än rensar går igenom och slänger så tar det inte slut! Och jag måste...
Svar
14
· Visningar
600
Senast: Amha
·
Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
494
Senast: hastflicka
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: mysboll
·
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 076
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp