Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför säger man inte stopp? Jag vill inte. Törs man inte säga ifrån kan väl pappan hjälpa till? Eller ska man vara hemma för att man inte törs sätta gränser? Det är ju rätt bekvämt att kunna det. Om inte annat efter att man fått barn. Då får man sluta mesa runt.
Men vänta här nu, varför ska mammorna skuldbeläggas? Och nu har flera skrivit att de har varit så trötta och slutkörda att de knappt har kunnat rört sig men ändå ska de tala om hur folk ska uppföra sig på sitt jobb?
.
För mig känns det bättre om förlossningen blir så naturlig som möjligt. På sjukhus är det svårt att få till det.
För mig känns det bättre om förlossningen blir så naturlig som möjligt. På sjukhus är det svårt att få till det.
Jag aldrig gått hem och lämnat min partner tillsammans med vår nyfödda bebis om hon var så trött att hon inte ens orkade prata. För i så fall måste hon varit helt oförmögen att ta hand om bebisen och det verkar ju direkt livsfarligt.
Om du känner att det hade varit lättare att föda hemma eller åka hem direkt efter förlossningen så är det så. Men jag hade inte klarat av att vara ensam hemma direkt efter förlossningen med en sovande man (efter endast en vaknatt sov min sambo rätt länge) Jag tyckte det var skönt att kunna få hjälp så länge han sov.
Är också lite förvånad över att många uppenbart tycker det är mycket viktigt att få äta riktigt god mat direkt efter förlossningen. Även om man föder hemma, finns det verkligen tid och energi att laga festmåltider precis efter förlossningen? Hur god mat orkar man egentligen fixa därhemma i det läget? Jag är rätt matintresserad och uppskattar verkligen god mat, men jag tycker inte sjukhusmaten är hälften så hemsk och äcklig som många beskriver den här, i mina ögon var det helt ok, traditionell svensk mat. Typ kycklinggryta med ris, eller potatis, skinka och legymsallad. Visst, inte så smaklökarna kryllar sig av lycka, men helt ok mat, och betydligt mycket bättre än vad jag hade fixat hemma i det läget. Även om man har haft en otroligt lätt förlossning, ger man sig verkligen ut och handlar fina råvaror det första man gör med den lilla bebisen som är några timmar gammal, och ställer sig i köket timmavis för att laga finmiddag?
På tal om mat så skulle jag få 2 st smörgåsrån efter förlossningen
Det är lite därför jag blir så förvånad att det är så viktigt med riktigt god mat, att man släpar sig hem som nyopererad och full med smärtstillande, bara för att maten är så viktig. Hur gör man då på resor, frågar jag mig, om maten är så otroligt viktig att man vid varje givet tillfälle måste ha sin egen hemlagade goda mat? De är ju inte alla hotellfrukostar som är så fantastiska? Eller är det bara just efter förlossningen, som gourmetmat är av yttersta vikt? Varför?