Foder forumet

Sv: Foder forumet

Annonssidan, eftersom den räknas som en tjänst. I övrigt finns svar på dina frågor i tidigare inlägg samt i nålad tråd.
 
Sv: Foder forumet

Jag är en av dem som har reagerat på foderstatstrådarna. Det som jag reagerade på var att man bara ville att andra skulle räkna ut en foderstat för dem "utan att själv behöva göra någonting", alltså trådar av typen: "Kan någon räkna ut en foderstat åt min häst, hövärden:x, hästen är si och så gammal o.s.v". Detta anser jag helt och hållet hör hemma på annonssidorna. Däremot tycker jag att det är okej när folk faktiskt försöker att lära sig hur man gör en foderstat. Och att i sådana sammanhang ta upp en specifik hästs foderstat tror jag nog inte att moderator skulle protestera allt för mycket emot, i alla fall inte om man lägger fram det på ett sådant sätt att man kan föra en diskussion kring den som även kan tillämpas rent generellt.

Så för mig är den enda skillnaden på de förändrade reglerna att de som inte är intresserade av att förstå foderstaten utan bara vill att andra gör jobbet åt dem nu är hänvisade till annonssiderna, i övrigt är det som vanligt.

/Sara
 
Sv: Foder forumet

Tack, tror nog detta ganska bra förklarar hur jag tänkt mig det hela, samma sak gäller i princip för bildredigering också.

De som bara vill att någon annan fixar och inte själva vill sätta sig in i hur man gör och hur man skall gå tillväga med nästa foderstat eller nästa bild som skall redigeras får annonsera efter tjänsten på annonssidorna.

Det är lite som skillnaden på:
Hur gör jag för att knyta en repgrimma?
respektive
Vem kan knyta en repgrimma till mig eller vem vill att jag skickar ett rep som du kan knyta en repgrimma av och skicka tillbaka till mig.
 
Sv: Foder forumet

okej! men då kan jag även köpa det!!!
åh! den förklaringen borde stå där så att man fattar det direkt istället.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 045
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 679
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 297
M
Bukefalos Jag har en liten fråga som jag hoppas kunna få ett vettigt svar på. Förut så ställdes det frågor på foderforumet om enskilda...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Carolus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp