Bukefalos 28 år!

Foder till överpigga hästar...

Sv: Foder till överpigga hästar...

Hurvida du ska ge mineraler eller inte är lite svårt att svara på då du inte har en analys. Däremot uppfattade jag dig som att du ville ge det..


Mineraler kan du annars köpa i slickstensformat och ställa i hagen.
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

hippo -cool eller liknande + mineral /b-vitamin ... Låter rätt okej eller ? :)
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

Hurvida du ska ge mineraler eller inte är lite svårt att svara på då du inte har en analys. Däremot uppfattade jag dig som att du ville ge det..

Mineralerna vill hon ha :)
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

Det låter jättebra. Men det bästa vore ändå att veta minerlainnehållet i höet så man itne ger för mkt av något eller får brist på något annat. Men i grunden funkar det nog jättebra. Det gör det på vår överpigga häst.
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

får försöka skaffa analysen själv.
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

jag bor inte i skåne iaf :) Här finns det ingen näring kvar...
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

Skulle du börja fodra med något färdigfodrer av typ hippo cool elelr liknande. Tänk på att det är mineraler i det redan,
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

Skulle du börja fodra med något färdigfodrer av typ hippo cool elelr liknande. Tänk på att det är mineraler i det redan,

då behöver jag alltså inte ge ännu mer av det ... greaat ! :)
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

*tog fel knapp, jag menar att jag håller med älgen*

Det är mer näring än man kan tro i gräset så här års och om de har fri tillgång på hö så äter hon förmodligen så mycket hon orkar. Är hon pigg och musklad och fin i hullet så ser jag inte riktigt problemet.
 
Sv: Foder till överpigga hästar...

Ja men det beror ju på hur mycket du ger av det. Ger du rek. dagsgiva får hästen förmodligen i sig alla mineraler den behöver via färdigfodret.

Helt perfekt blir det om du analyserar höet och räknar efter att den får det den behöver och inte för mkt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 307
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
1 295
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 056
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp