Bukefalos 28 år!

foder utan kyckling/poultry?

Luff

Trådstartare
Ja finns det? Har upptäckt att Fiffi är allergisk mot kycklikng och det finns i varenda foder jag kan komma på. Hon reagerar även på nöt.
 
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Standardt vild eller mild? Bravo lamm eller vilt. James wellbeloved har väl även en del "rena" foder. Det är de jag kommer på sähär på rak arm. Annars kan man ju också laga eget!
 
Senast ändrad:
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Finns många foder utan kyckling, bara att ge sig ut och läsa innehållsförteckningar.
Föredrar du torrfoder eller färskfoder?
James wellbeloved, magnusson meat and biscuit, ziwipeak, exclusion diet, taste of the wild, brit care, orijen, acana, fish4dogs har alla foder utan kyckling.
 
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Brit care innehåller poultryfat - hon funkar ok på det men jag vill testa ett helt rent foder. De flesta foder innehåller kyckling om man läser noga eller köttbiprodukter lite sådär ospecifierat. Och då är det ofta kyckling.
 
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Jag hade för mig att något av deras foder inte innehöll kycklingfett! Men då var det mitt misstag. De andra fodrena ska dock inte innehålla kyckling i någon form.

Min förra hund var allergiker och mest allergisk mot just kyckling och andra fjäderfä. Han stod på exclusion diet (kanin och potatis) och bravo vilt eller bravo lamm. Innan det åt han taste of the wild (den med enbart fisk) också utan kyckling.
 
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Ska kolla bravo. taste of the wild tycker jag är mystiskt - herreminje vad grejer dom stoppar i. Hallon o salt o cikoria mm
 
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Bravo vilt och lamm har få ingredienser och inte heller nöt. Dessutom i superpraktiska burgare.
Om du gillar få ingredienser titta på exclusion diet, deras foder har bara en proteinkälla och en kolhydratkälla :)
 
Sv: foder utan kyckling/poultry?

Jadå.
Finns ju mängder med foder med lamm tex.
Min med samma allergi äter bravo, antingen lamm eller vilt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 578
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 926
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Rugge
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
349
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp