Foder-vikt.

Typ gelé men tetran blir grövre och grötigare.
Okej. Jag har aldrig tänkt på att de skulle skilja sig så mkt åt, mer än att det blir lite annorlunda att bara hälla ut allt mot att ta med sked i tetran. Men min katt är inte så kinkig, hon äter allt så jag är kanske bortskämd ;)
 
Mina katter har ”alltid” fått mjau på konserv. Fri tillgång och helt ok ekonomi :) Köper på mig ett lager när Ica har typ 2 för 25 osv.

Det enda dryga är alla burkarna som blir 😐
 
Millie väger 3,3 kg och är snart ett år.
Jag ger nu bara mjaupåsar som är 85 gram plus lite torrfoder. (Hon tar ngr kulor ngr ggr om dagen.)
Hur vet jag hur många påsar mjukmat jag ska ge? Just nu äter hon oftast 4 per dygn. (340 gram)
Vi har haft smala, tjocka och normalviktiga katter. När vi hade den tjockaste begränsade vi lite men hon var tjock ändå. Annars har katterna alltid haft fri tillgång så jag vet inte vad som är lagom om eller om jag ens måste minska.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 817
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 061
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 816
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vill börja med att skriva, att detta är bara en diskussionstråd, inte, vilket foder är bäst. Det finns ju en uppsjö av foder av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 801
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp