Foderknölar eller sadelstadsknutor!

I

Ior78

Vad göra? Rena vojlockar och shabrak, ren häst, kolla fodret och sadeln. Vad använder ni för medel/tvål för att rengöra eller torka ut dessa? Rider ni som vanligt?
 
jag har hört att man ska massera knutorna, för att få igång blodcikulationen och lättare få bort slaggprodukter. Så länge hästen inte ömmar så tror jag det kan vara bra, min häst tyckte dessutom det var skönt. Mn behöver ju inte överdriva och ta fram slipmaskinen :angel: men en liten massageborste med grova piggar hjälpte på min, knutorna är nu borta!
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 274
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Roheryn
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 525
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp