Foderstat utifrån analys

Status
Stängd för vidare inlägg.

PonyPowers

Trådstartare
Hej!
Hur hade ni utformat en foderstat utifrån denna analys?

C9F415FF-E493-4FB0-9850-8B2F45A70E96.jpeg


Foderstaten är till en 4 årig Welsh Mountain, hon går typ 4 dagar i veckan ca 1h/pass, enbart ut i skogen just nu. Hagarna har lite gräs som sticker upp men inga mängder och hon har fri tillgång till salt i både hage och box.
 
Hej!
Hur hade ni utformat en foderstat utifrån denna analys?

Visa bifogad fil 28571

Foderstaten är till en 4 årig Welsh Mountain, hon går typ 4 dagar i veckan ca 1h/pass, enbart ut i skogen just nu. Hagarna har lite gräs som sticker upp men inga mängder och hon har fri tillgång till salt i både hage och box.
Vad bra att sockret ligger lågt :) Det finns foderstat program på nätet som du kan använda. Bland annat finns det ett gratis på Hästsverige.se
Det hade underlättat att veta balansen mellan kalcium och fosfor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Min häst visar ju ganska tydligt att hon dels föredrar att vara ute så mycket som möjligt och dels mår bättre i magen av att äta hela...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 278
Senast: Blyger
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 478
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp