Bukefalos 28 år!

Fodervärd

_FiA_

Trådstartare
Min katt verkar så pass olycklig att jag måste göra något åt situationen. Jag funderar kan man bli fodervärd åt en katt? För att se om sällskap kommer göra honom gott. Jag vill inte köpa en katt till innan jag vet hur han funkar ihop med en till katt och om han känns mer tillfreds. Vart och hur hittar jag på någon som har en katt att låna ut på foder?
 
Sv: Fodervärd

Fodervärde på katt och hund fungerar inte som på hästar.
Det handlar uteslutande om avelsdjur som får en/flera kullar/parningar i uppfödarens namnoch därefter övergår i fodervärdens ägo
 
Sv: Fodervärd

Om du kan tänka dig en huskatt så ring katthemmen i närheten och säg att du vill ta hem en på prov. De flesta jag känner till går med på det.
Funkar det så köper du den (i vissa fall köper man först och har en provperiod efter), om inte så får den komma tillbaka till katthemmet.
 
Sv: Fodervärd

När vi skulle testa om vår katt ville ha sällskap så fick vi testa med en från ett katthem. Vi berättade om vad vi hade att erbjuda och hur vi såg på saken, sedan hade de några katter som de trodde kunde passa och då tittade vi på dem. Ungefär en månad testade vi att ha den andra katten, men eftersom vår katt under den tiden slutade äta och verkligen blev risig och deppig så fick han åka tillbaka :/ Fördelen var väl att efter det så var vår katt SÅ extremt glad, social och framåt. Hon kanske kom på hur skönt det var att vara ensamkatt ändå :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 829
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
754
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp