Bukefalos 28 år!

Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

Tibra

Trådstartare
Har en länk här angående fodervärdskontrakt.
Vill helst skaffa mig ett så snabbt som möjligt och gratis är inte helt fel.
Så på den här länken:
http://www.ponyonly.net/foderkontrakt.htm
funkar det att skriva ut och använda som fodervärdskontrakt?
ska ha hästen över sommaren, har redan lånat hem henne, halvt galen.. man blir ju lite rädd att hon ska bryta benen sedan kommer skyhöga räkningar.
Kan man stryka över saker i konstraktet om båda är med på det?
fungerar kontraktet då?
Ser det där kontraktet bra ut?
Gud jag känner mig så hjälplös nu och behöver verkligen stöd o hjälp av kunniga.
Vart får jag annars tag på ett kontrakt här på nätet, eller om DU som läser kan maila över till mig?
Oj oj jag känner mig så stressad, hoppas någon svarar:confused:
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

De borde du väll kunna använda men varför inte åka till Lantmännen/granngården. Där har dom Fodervärdskontrakt... :rofl:
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

Halifaxen skrev:
De borde du väll kunna använda men varför inte åka till Lantmännen/granngården. Där har dom Fodervärdskontrakt... :rofl:

vilken humor.
Det visste jag inte att de hade, men jag vill ju helst få tag på det gratis, sedan brukar jag ha lite ont om tid att fara te byn.
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

Va ? Hur kan det vara möjligt ? Jag läste ju den bara häromdagen och så gammal var den inte...kanske några månader bara.
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

Adrenochrome skrev:
Va ? Hur kan det vara möjligt ? Jag läste ju den bara häromdagen och så gammal var den inte...kanske några månader bara.

jag läste det igår.. tänkte kopiera av det idag efter att jag varit på granngården och fick reda på att de inte hade kontrakt där =/ synd, det verkade vara rätt så bra.
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

jag har precis lämnat ut hästar på foder och har kontrakten liggandes på datorn
om du vill kan jag skicka över dom till dej.

men om båda är med på det kan man stryka hur mycket som helst, bäst är iofs att då skriva ett helt nytt kontrakt för att undvika ev bråk.
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

Uppsnarjd skrev:
jag har precis lämnat ut hästar på foder och har kontrakten liggandes på datorn
om du vill kan jag skicka över dom till dej.

men om båda är med på det kan man stryka hur mycket som helst, bäst är iofs att då skriva ett helt nytt kontrakt för att undvika ev bråk.


ja men gud skulle du vilja det? det vore hur snällt som helst!:)
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

jag skickar över ett mail till dej direkt

sen få du nog ändra lite så det passar dej.
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

uppsnarjd tack så mkt :)! äntligen kan jag skriva kontrakt med ägaren..
en annan sak, ska man veterinärbesikta hästen innan man skriver kontrakt, eller kan man göra det efteråt?
har hon en gammal skada och jag skriver kontrakt innan vi veterinärbesiktar henne.. då är det väl fortfarande ägarens "fel/ansvar" eller hur jag ska uttrycka det.
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

En annan fråga är med försäkringen, någon sa till mig att jag skulle välja (maximal) jag är urdålig på sånt, kan någon förklara, tala om vad som är bäst att gå med på?
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

veterinärbesiktiga helst först, och skriv med det i kontraktet så att ev skador står med
annars kan du åka på att betala för dom närhästan lämnas tillbaka

har hon gamla skador va jättenoga med att skriva med dom i kontraktet
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

hej. skulle gärna vilja ha ett kontrakt jag med. vill du skicka?:rofl:
 
Sv: Fodervärdskontrakt hjälp mig fort nu!!!

hej. skulle gärna vilja ha ett kontrakt jag med. vill du skicka?:rofl:

haha snacka om att du drog upp en gammal tråd..har inte ens samma häst längre ;)
Har tyvärr inget.. fick skriftligt av en vän =/
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 902
Hästmänniskan gamla tråden är ju borta så vi tar det igen. Jag har lånat ut min häst på foder och tjejen som har henne har enligt mej brutit mot...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 760
Senast: Rambolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp