Fodervärdskontrakt..

S

SilverTail

inte en aning var denna tråden ska vara... hittar ingen kategori som passar.. flytta om så nödvändigt..


Jag tänkte bara höra med alla er där ute vad ni tycker ska stå på ett fodervärdsavtal/kontrakt..
Eller om det är någon som vet nån bra sida där det finns fodervärdskontrakt.. kan även pm:a adress..

Vore jätte snällt om ni kunde hjälpa mig..Behöver så mycke saker som möjligt..
Det är jag som ska "låna" en häst ej låna ut..

tack på förhand..
 
Sv: Fodervärdskontrakt..

Brukar finnas i Ridsprotbutiker ,samt skicka efter från Ridsport om jag inte har helt fel ..

Mvh Mia
 
Sv: Fodervärdskontrakt..

ok men det finns inte att skriva ut från internet..?

Typ butiker som hööks?
 
Sv: Fodervärdskontrakt..

Hööks har såna avtal har jag för mig, fråga i kassan.

Jag skulle skriva i ett avtal att alla beslut om avlivning, och andra saker som berör hästens fortsatta liv, ska tas av ägaren i första hand och en person som ägaren utser i andra och tredje hand. Det ska inte åligga fodervärden. Sen kan det ju vara bra om det står specificerat vem som ska stå för försäkring av hästen, samt kostnad för skoning och foder/stallplats med mera. Det kan vara bra att föra in huruvida fodervärden får flytta hästen till ett annat stall än det stall som står i avtalet, och om ägaren först ska åka dit och kontrollera att det är ett bra stall. Bara som en säkerhetsgrej kan det också vara bra att föra in huruvida fodervärden får avla på foderhästen eller ej och hur många gånger per år de får tävla och vad de får tävla i, med mera.

Min erfarenhet är att ju mer man för in, desto mindre risk blir det för att någon ska missuppfatta något. Exakta datum, som när hästen åker till fodervärden och när den senast ska komma hem är också bra att ha med. Och vem som ska hämta/lämna hästen.

För allas skull kan det vara en fördel att ta med i avtalet exakt vilken utrustning som följde med hästen, så att inget fattas när den lämnas tillbaka till ägaren. Och så att ägaren inte kan hävda att fodervärden har utrustning som den inte har.

Hoppas det hjälpte! :)
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 216
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 023
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp