Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får erkänna att jag inte är helt förtjust i grannens ridning, vet att hon är väldigt ung så vill absolut inte hänga ut henne. Men slutet på filmen är inte så snyggt. Tycker att du rider honom mycket mjukare och trevligare! Han är bara fyra år, det måste vara enkelt för honom. Låt honom gå mer framåt i traven in i galoppen så att han får plats att fatta galopp. Annars blir det lätt att det går uppåt när de inte orkar hålla ihop kroppen.
Tack😊! Det ska jag tänka på, att rulla på lite mer i traven.
Svårt ibland när han nyttjar sin favvo gångart tralopp
Hade någon filmat när jag red dagen innan hade det nog inte sett speciellt harmoniskt ut alls/ever. Men var glatt överraskad att det ändå gick så mycket bättre dag två.
Men jag vill ju att det ska vara mjukt och basic och försöker eftersträva det.
 
Tack😊! Det ska jag tänka på, att rulla på lite mer i traven.
Svårt ibland när han nyttjar sin favvo gångart tralopp
Hade någon filmat när jag red dagen innan hade det nog inte sett speciellt harmoniskt ut alls/ever. Men var glatt överraskad att det ändå gick så mycket bättre dag två.
Men jag vill ju att det ska vara mjukt och basic och försöker eftersträva det.
Haha, tralopp? Vad gör han då? 😉
 
Nu har Noella fått på sig skor igen och har ridit henne några gånger! Lugn och fin efter vilan den här gången och inte alls så strulig.😃
Min sambos häst åkte på utbildning i 2 v igår och eftersom vi bara har varsin nu så fick Noella åka till tjejen som ska tävla henne åt mig. Då får hon tid att rida in sig på henne och komma på hur hon ska ridas.
Lite tråkigt för mig att inte kunna rida min sista semestervecka men är ju så kul att se någon annan rida henne. Ska följa med och kolla på dressyrträningen på onsdag.

Jag tycker det är viktigt att min häst får lära sig från början att det är olika som rider. Alla rider ju på lite olika sätt och bra att de får lära sig det. De ska ju funka med olika ryttare och tänker att det blir lättare om man någon gång blir tvungen att sälja.😉
 
@Novalisa Tycker också det är nyttigt att sätta upp andra ryttare. Om inte annst flr stt gå bekräftat att en gör rätt i hästens utbildning. Mitt mål är att hästarna ska vara lätta att rida på för alla. Det ska inte vara en massa special med dom!
 
Jag har varit så sjukt opepp på livet senaste tiden, enda som varit roligt är att vara i stallet.
Stallbytet gick över förväntan och han verkar trivas riktigt bra.
I ridningen är han superfin, ska på ridhästtest på söndag och så är vi anmäld till tävling två helger i rad efter det.
Väntar också på mer info om anmälan till breeders, vill veta om jag kan åka eller inte.
1BE41FD7-AD83-4087-8FF3-F3F0BB3F21CE.png
 
Jag har varit så sjukt opepp på livet senaste tiden, enda som varit roligt är att vara i stallet.
Stallbytet gick över förväntan och han verkar trivas riktigt bra.
I ridningen är han superfin, ska på ridhästtest på söndag och så är vi anmäld till tävling två helger i rad efter det.
Väntar också på mer info om anmälan till breeders, vill veta om jag kan åka eller inte.Visa bifogad fil 55545
Väntar också på mer info om Breeders, men råkade se att preliminärt tidsprogram var ute nu i alla fall. 4-åringarnas kval delas upp på tis-ons-tors 22-24e.
 
Väntar också på mer info om Breeders, men råkade se att preliminärt tidsprogram var ute nu i alla fall. 4-åringarnas kval delas upp på tis-ons-tors 22-24e.

åh, det var ju bra iaf. Hoppas de är snabba med att informera om vilken grupp man hamnar i för oss som åker långt. Måste ju övernatta på vägen så blir många dagar borta.

men det står utrustning enligt TR, då måste sulor vara ok? Skulle vara super att slippa plocka av dem
 
Har lite halvt ofrivilligt fått börja ha Nelly ute på nätterna igen, vi har fått kvarka😩 i stallet så försöker minska smittan. Hoppas Nelly håller sig frisk✊
 
@Mirtai Massa massa pepp till livet! Du har iaf en makalöst fin häst att njuta av även om annat är sådär🥰!

@MiniLi Fy tusan för kvarka! Hoppas ni klarar er bra! Är det många hästar sjuka? Var ett stall här i närheten som fick in kvarka med en ny häst. Bara en annan i stallet som blev sjuk och det gick snabbt över. Så det behöver inte bli superallvarligt😊.
 


[USER=3557]@MiniLi
Fy tusan för kvarka! Hoppas ni klarar er bra! Är det många hästar sjuka? Var ett stall här i närheten som fick in kvarka med en ny häst. Bara en annan i stallet som blev sjuk och det gick snabbt över. Så det behöver inte bli superallvarligt😊.
Nej hittills bara en sjuk, och den är på bättringsväg. Har haft en till med hosta som enda symptom och den provtogs aldrig så lite oklart om det var kvarka eller något annat.
Jag hoppas också vi klarar oss, men tyvärr har stallägarna inte hanterat det så bra från start trots att flera av oss hyresgäster klagat/påtalat saker. Det var först när provsvaret kom tillbaka som de tog det på allvar, innan var de ”helt säkra på att det inte är kvarka”. Stor suck!🤬
 
Har lite halvt ofrivilligt fått börja ha Nelly ute på nätterna igen, vi har fått kvarka😩 i stallet så försöker minska smittan. Hoppas Nelly håller sig frisk✊

Fy vad tråkigt 😬 En jag känner fick in i sitt stall, hens häst och någon till blev smittade. Hade febertopp en dag och sedan snorig ett par dagar efter, annars inga symptom. Men testar fortfarande positivt nu ett halvår senare 😩, så de är fortfarande isolerade. Hoppas ni blir av med det snabbt!
 
Fy vad tråkigt 😬 En jag känner fick in i sitt stall, hens häst och någon till blev smittade. Hade febertopp en dag och sedan snorig ett par dagar efter, annars inga symptom. Men testar fortfarande positivt nu ett halvår senare 😩, så de är fortfarande isolerade. Hoppas ni blir av med det snabbt!
Men hjälp vad hemskt! Hörde en skräckhistoria om en häst som var kronisk bärare av kvarka, så trots att den var frisk fick den tas bort :( .
 
Fy vad tråkigt 😬 En jag känner fick in i sitt stall, hens häst och någon till blev smittade. Hade febertopp en dag och sedan snorig ett par dagar efter, annars inga symptom. Men testar fortfarande positivt nu ett halvår senare 😩, så de är fortfarande isolerade. Hoppas ni blir av med det snabbt!
Oj så lurigt! Det vill man ju inte vara med om..
 
För att fortsätta prata breeders funderar jag på om man borde boka uppstallning någon annanstans än på flyinge. Man får ju inte vara publik så hänga där är meningslöst. Då är det ju bättre för hästen att stå i ett lugnare stall med tillgång till hage
 
Dressyrträning med Noella igår. Tror hon hade nytta av lite vila igen för det var ett helt annat tryck i henne. 😃
Red inte själv men var med och kollade. Tycker hon har blivit så vuxen sen jag klippte manen på henne, hade ångest först men det blev över förväntan!😉
Tyvärr lyckas jag inte lägga in film, så får bli en bild istället!🙄
IMG_20200812_213842_537.jpg
 
Jag ska nog börja skritta igång Nelly snart, om det kan bli lite svalare så att jag orkar röra på mig :laugh:
Prognosen säger dock fortsatt uppåt 30 grader varje dag framåt, men lite promenader och lugna uteritter kanske vi (jag) orkar med utan att få värmeslag..

I övrigt går jag hela tiden och oroar mig för att Nelly ska falla ur. Tycker hon börjar tappa lite, har ökat på fodret så hoppas det hjälper. Hade verkligen velat ha henne inne på nätterna som jag hade planerat, mycket lättare att säkerställa matintag och att hon får tillräckligt med vila. Nelly är inte helt nöjd med att gå ute dygnet runt, hon står otåligt vid grinden om kvällarna och blänger på mig trots att hon har mat i hagen :heart
Inget att göra åt dock. Hoppas bara att det blir en så kort period som möjligt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 943
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 606
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 448
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp