Bukefalos 28 år!

Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit bortrest några dagar och haft hjälp av en jätteduktig tjej som normalt går gymnasiet på Strömsholm men som nu är hemma på höstlov. Idag fick hon rida en träning för mig på Fager som tack och det gick superbra! Så kul och nyttigt att se sin häst ridas av någon annan. Bra för mig att se honom från backen och få en större förståelse för vad tränaren är på mig om.

igår klippte jag honom för andra gången, han har blivit väldigt svettig på slutet. Inser att jag måste slipa mina skär dock, blev inte jättesnyggt tyvärr
935C3A34-FEE3-4D43-8881-F49FF95DA092.jpeg
 
Jag har varit bortrest några dagar och haft hjälp av en jätteduktig tjej som normalt går gymnasiet på Strömsholm men som nu är hemma på höstlov. Idag fick hon rida en träning för mig på Fager som tack och det gick superbra! Så kul och nyttigt att se sin häst ridas av någon annan. Bra för mig att se honom från backen och få en större förståelse för vad tränaren är på mig om.

igår klippte jag honom för andra gången, han har blivit väldigt svettig på slutet. Inser att jag måste slipa mina skär dock, blev inte jättesnyggt tyvärr
Visa bifogad fil 59353
Såg film på insta, han är så fin! 😍
 
Min häst trivdes inte alls på box efter att ha varit uppväxt på lösdrift. Blev stressad och olycklig. Jag är den som prioriterar min hästs behov före mina egna önskemål och krav 🙂 Men är det många timmars utevistelse på det nya? Blir ju en viss omställning för hästen när den kunnat röra sig som den vill. Hoppas det går bättre för er.

Min häst är uppvuxen på lösdrift i stor flock, och stod även på lösdrift hos försäljaren i Sverige (importerad) när jag köpte henne. Hon står nu på box. Hon trivs ypperligt och visar väldigt tydligt när hon fått nog att stå ute och kräver att få komma in. Alla hästar vill inte stå ute dygnet runt, och förresten tycker jag dessutom det är en ganska snorkig ton du har när du lägger in en passus att du minsann prioriterar din hästs behov före dina egna önskemål och krav, som om vi andra inte gör det med våra hästar.

(hör nog förresten också hemma i denna tråd med min lilla 4-åring. Hon har vilat nu en vecka pga kasst väder, ombyggnad av ridhuset och otur med tappskor men nu är vi förhoppningsvis igång snart igen om hon inte tar livet av mig innan med sin överpigghet 😅)
 
Idag fick Noella bli körhäst igen. Inte körd sedan i maj, pga att jag inte vill köra henne på stora vägen (70väg). Nu har kossorna försvunnit och då kan jag köra på betesvallen bredvid vägen och komma ut på skogsvägar. Känns mycket säkrare, trots att Noella är väldigt trygg i trafiken.
Hon tyckte det var så roligt att bli körd och hon är så lyhörd på rösthjälper.😃
Jobbar på väldigt bra både uppför och nedför backar, bromsar upp fint med rumpan när det trycker på nedför i backarna.
IMG_20201031_101431_536.jpg
 
Idag fick Noella bli körhäst igen. Inte körd sedan i maj, pga att jag inte vill köra henne på stora vägen (70väg). Nu har kossorna försvunnit och då kan jag köra på betesvallen bredvid vägen och komma ut på skogsvägar. Känns mycket säkrare, trots att Noella är väldigt trygg i trafiken.
Hon tyckte det var så roligt att bli körd och hon är så lyhörd på rösthjälper.😃
Jobbar på väldigt bra både uppför och nedför backar, bromsar upp fint med rumpan när det trycker på nedför i backarna.
Visa bifogad fil 59371
Åh vad härligt de ser ut 🤩
 
Jag har uppfattat att du anser att jag gör fel och att jag enbart gör detta för min egna skull och att du anser att min häst kommer må dåligt, meddelande uppfattat, tack för din åsikt.
?? Oj en öm tå. Du gör väl vad du vill med din häst? Jag informerade bara angående hur det gick för mig med min häst och jag då valde låta honom fortsätta gå på lösdrift för det var det han ville. Jag hoppas givetvis du också värdesätter din hästs behov som vi andra.
 
?? Oj en öm tå. Du gör väl vad du vill med din häst? Jag informerade bara angående hur det gick för mig med min häst och jag då valde låta honom fortsätta gå på lösdrift för det var det han ville. Jag hoppas givetvis du också värdesätter din hästs behov som vi andra.

Men vilken tråkig attityd du har 😅. Hon gör som hon vill med sin häst men dina kommentarer är inte i trevlig ton och vi är flera stycken som påpekat det för dig.
 
Men vilken tråkig attityd du har 😅. Hon gör som hon vill med sin häst men dina kommentarer är inte i trevlig ton och vi är flera stycken som påpekat det för dig.
[/QUOTE Jag berättade hur det gick för mig det är väl knappast tråkig attityd? 😄 Va verkligen inte meningen någon skulle ta åt sig. Absolut inte min mening.
 
Min häst är uppvuxen på lösdrift i stor flock, och stod även på lösdrift hos försäljaren i Sverige (importerad) när jag köpte henne. Hon står nu på box. Hon trivs ypperligt och visar väldigt tydligt när hon fått nog att stå ute och kräver att få komma in. Alla hästar vill inte stå ute dygnet runt, och förresten tycker jag dessutom det är en ganska snorkig ton du har när du lägger in en passus att du minsann prioriterar din hästs behov före dina egna önskemål och krav, som om vi andra inte gör det med våra hästar.

(hör nog förresten också hemma i denna tråd med min lilla 4-åring. Hon har vilat nu en vecka pga kasst väder, ombyggnad av ridhuset och otur med tappskor men nu är vi förhoppningsvis igång snart igen om hon inte tar livet av mig innan med sin överpigghet 😅)
Självklart gör alla som ni vill. Är det inte ett forum vi diskuterar våra unghästar? Är det förbjudet att fråga här?
 
Jag har varit bortrest några dagar och haft hjälp av en jätteduktig tjej som normalt går gymnasiet på Strömsholm men som nu är hemma på höstlov. Idag fick hon rida en träning för mig på Fager som tack och det gick superbra! Så kul och nyttigt att se sin häst ridas av någon annan. Bra för mig att se honom från backen och få en större förståelse för vad tränaren är på mig om.

igår klippte jag honom för andra gången, han har blivit väldigt svettig på slutet. Inser att jag måste slipa mina skär dock, blev inte jättesnyggt tyvärr
Visa bifogad fil 59353
Så fin 😍
 
?? Oj en öm tå. Du gör väl vad du vill med din häst? Jag informerade bara angående hur det gick för mig med min häst och jag då valde låta honom fortsätta gå på lösdrift för det var det han ville. Jag hoppas givetvis du också värdesätter din hästs behov som vi andra.
Ja detta är ett forum där vi diskuterar vara unghästar. Men "diskuterar" du så här irl? Dvs pushar, pushar och pushar i otrevlig ton och sen kallar det "öm tå" när folk till slut reagerar på att du är otrevlig? Isf är det dags att omvärdera din diskussionsteknik och ifrågasätta dig själv vad du vill uppnå.
 
Ja detta är ett forum där vi diskuterar vara unghästar. Men "diskuterar" du så här irl? Dvs pushar, pushar och pushar i otrevlig ton och sen kallar det "öm tå" när folk till slut reagerar på att du är otrevlig? Isf är det dags att omvärdera din diskussionsteknik och ifrågasätta dig själv vad du vill uppnå.
Men snälla vad är problemet? Pushar? Du måste tolkat mina frågor helt fel. Är väl en sak och skriva och en annan prata irl?. Du borde läsa det jag skrev först ist för att överreagerar 🙄 Roligt forum där det är förbjudet diskutera och prata egna erfarenheter.. Sen behöver man ju inte ta åt sig. Kan ju inte hjälpa vissa gjorde detta. Tycker inte alls jag var otrevlig. Väldigt känslig tråd.
 
Igår var det hoppträning igen för Noella. Var lite fjantig i början och ville stanna på ett litet kryss. Men sen gick det bättre och vi hoppade bana på 80-90 cm, högt för att vara mig!😉
Men Noella får mig att känna mig så trygg på hennes rygg, så jag tänker inte på hur höga hindrena är förrän efteråt!😂
Men dressyren är väll där jag känner mig mest hemma, även om det är kul att hoppa ibland.
I morgon blir det dressyrträning med den nya tränaren, bara ridit någon gång innan för henne med Noella. Hon hjälper oss att finslipa detaljer inför tävling. Eftersom hon är domare vet hon vad vi behöver förbättra inför nästa start.😃

Börjar bli lite sugen på att betäcka henne, men väntar nog någon säsong till. Har ju lovat tjejen som tävlar henne att få fortsätta nästa år också.
Men man kan ju kolla in hingstar för det, mitt stora nöje just nu!🤭

80-90 bana är ganska högt för en 4-åring ändå, speciellt en som inte är hoppavlad i grunden. Jag har inte hoppat högre än 80-bana med Pärlan heller, även om vi hoppat lite terränghinder på 90-höjd. Noella verkar vara väldigt allround och trevlig! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 094
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 767
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 555
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 945
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp