Födda 2019

Imorse fick jag fölklia.😍 Han är så nyfiken på ett mjukt sätt och har så milda, fina ögon.❤
 

Bifogade filer

  • 20190414_142455.jpg
    20190414_142455.jpg
    579,6 KB · Visningar: 234
57297807_10156474042629426_5681603865540034560_n[1].jpg

Dinglas lille gosse är här !
Hon hade vit mjölk idag på eftermiddagen och jag tänkte att ikväll blir det föl.

Vid 9 tiden tyckte jag hon verkade orolig och vandrade av och an i boxen. Rätt var det var lade hon sig ner så jag sprang bort till stallet och ja efter en kvart var han ute.
Tacksam att födseln gick bra , han har ätit flera gånger.

Bajsade Dingla på mulen när hon skulle slicka ren haserna på honom. Vet ni hur klibbigt det här tarmbecket är att tvätta bort? Dingla tyckte såklart det kliade och smetade först ner sitt eget knä sen strök hon sin son över bakdelen med smörjan. Var ju bara att försöka tvätta bort så mycket som möjligt, men han har nog någon klick kvar på korset. Får ta resten sen...

Är så tacksam över att ha fått ett friskt föl (vad det verkar än så länge i alla fall) :heart
 
Visa bifogad fil 28386
Dinglas lille gosse är här !
Hon hade vit mjölk idag på eftermiddagen och jag tänkte att ikväll blir det föl.

Vid 9 tiden tyckte jag hon verkade orolig och vandrade av och an i boxen. Rätt var det var lade hon sig ner så jag sprang bort till stallet och ja efter en kvart var han ute.
Tacksam att födseln gick bra , han har ätit flera gånger.

Bajsade Dingla på mulen när hon skulle slicka ren haserna på honom. Vet ni hur klibbigt det här tarmbecket är att tvätta bort? Dingla tyckte såklart det kliade och smetade först ner sitt eget knä sen strök hon sin son över bakdelen med smörjan. Var ju bara att försöka tvätta bort så mycket som möjligt, men han har nog någon klick kvar på korset. Får ta resten sen...

Är så tacksam över att ha fått ett friskt föl (vad det verkar än så länge i alla fall) :heart

Grattis! Vilken busig liten sötnos 😍
 
57503633_10156475530629426_5241973207849762816_n[1].jpg

Igår var han ute en liten sväng o busade lite, sov mellan varven.
De andra hästarna bryr sig otroligt mycket om fölet, halvblodet som inte ska ha föl, måste ha full kontroll hela tiden och se var han är, Myran som är högdräktig är också intresserad av honom.

Det blir lite gnägg och oro när sto med föl står inne, och när de äntligen fick komma ut några timmar i går eftermiddag så kunde alla slappna av, Fendi stod och sov bredvid fölhagen och Myran gick o betade lugnt.

Och vi människor låg och solade i hagen. Vågar absolut inte gå därifrån när han är ute, han har inte lärt sig riktigt det här med ström ännu, så när jag inte är hemma så får de vara inne nu i början. Men han lär sig nog snabbt hoppas jag.
 
Idag är Helix 1 vecka gammal och det firade vi genom att sätta upp el på insidan av trästaketet i hans övningshage. 😄
Jag sitter och fölfikar och bevakar i det vackra vädret. Om inte det är livskvalitet så säg. ❤ Han har varit på elen en gång men blev inte särskilt rädd. Han har också haft grimma på sig 3-4 ggr och det tog han med ro. Älskar hans temperament, lugn, trygg, nyfiken och tillitsful.😍
 

Bifogade filer

  • 20190420_102615.jpg
    20190420_102615.jpg
    530,2 KB · Visningar: 233
Idag är Helix 1 vecka gammal och det firade vi genom att sätta upp el på insidan av trästaketet i hans övningshage. 😄
Jag sitter och fölfikar och bevakar i det vackra vädret. Om inte det är livskvalitet så säg. ❤ Han har varit på elen en gång men blev inte särskilt rädd. Han har också haft grimma på sig 3-4 ggr och det tog han med ro. Älskar hans temperament, lugn, trygg, nyfiken och tillitsful.😍
Ser supermysigt ut. Så fin hage ni ordnat till fölet.

Jag har enbart vit eltråd och min lille fick ett par stötar igår men jag litar inte på att han har koll ändå.
 
Vi åkte till ridhus och tänkte Stig skulle springa fint. Det blev en flopp :rofl: Han är så hög bak att han inte riktigt kommer upp från marken. Jag tycker dock att han rör sig med "allt på plats", alltså bakbenen kommer under och bogen är fri, så vi hoppas det kommer mer när han vuxit lite framtill också.
Stor 🌟 till mammahäst som klev rakt in i nya transporten och stod som ett ljus under hela resan. Så skönt att ha ston som åker väl!
 
Vi åkte till ridhus och tänkte Stig skulle springa fint. Det blev en flopp :rofl: Han är så hög bak att han inte riktigt kommer upp från marken. Jag tycker dock att han rör sig med "allt på plats", alltså bakbenen kommer under och bogen är fri, så vi hoppas det kommer mer när han vuxit lite framtill också.
Stor 🌟 till mammahäst som klev rakt in i nya transporten och stod som ett ljus under hela resan. Så skönt att ha ston som åker väl!
Tycker nog inte det var nån flopp, han ser kalasfin ut! :)
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
401
· Visningar
50 024
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 972
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 483
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp