Födda 2022

Nova 😍

738021D4-358C-4615-A52E-1780B0A97104.jpeg
 
Lite tom Ă€r det allt hemma nĂ€r inte busfröet, krĂ„kungen osv kĂ€rt barn har mĂ„nga namn inte Ă€r hemma đŸ€ŁđŸ«Ł Mamma deppar lite men börjar bli bĂ€ttre.
Men sĂ€tter man sig i bilen tar de mindre en 30 minuter att Ă„ka till Ella sĂ„ vi fĂ„r Ă„ka ned vad det lider och se hur hon har de. Syrran besökte vi en gĂ„ng i veckan men sĂ„ ofta blir det nog inte med Ella om det inte uppkommer nĂ„gra problem vill sĂ€ga. SĂ„ glad att de ville ta i mot Ella ocksĂ„ ♄ BĂ€sta förskolan för smĂ„ slynglar, det blir trygga och fĂ„r leva livet ute i stora hagar hela dagarna med jĂ€mnĂ„riga.
 
Nu fick Emeri Ă€ntligen komma ut pĂ„ riktigt sommarbete. 😍

Otroligt glad att min stallÀgare tyckte att hennes "tant", Emeris extra mamma, fick följa med. Lite extra trygghet för henne.

SlÀppet var otroligt odramatiskt, nÄgra vÀndor i galopp pÄ 18ha. men inga "brÄk" med de andra hÀstarna.
IMG_20230519_205106.jpg
 
Idag fick Nopreza Äka transport för första gÄngen och valde att lasta ihop med mamma.
Lastade pĂ„ mamma först och sen var det bara att lĂ€gga grimskaftet pĂ„ halsen pĂ„ Nopreza sĂ„ gick hon pĂ„ sjĂ€lv!😃
Åkte ner en svĂ€ng till ridhuset sĂ„ de fick springa av sig lite. VĂ€ldigt spĂ€nning tyckte Nopreza som aldrig varit nĂ„gonstans innan.
NÀsta söndag ska hon pÄ sommarbete ihop med 4a andra Äringar sÄ det kÀnns skönt att veta att det gÄr att lasta henne.
Tycker ocksĂ„ att hon Ă€r vĂ€ldigt vĂ€lvĂ€xt för sin Ă„lder, knappt man tror att hon inte ens fyllt 1 Ă€n.😉
20230521_092457.jpg
 
Nova har dragit genom staketet ett par gÄnger nu, förstÄr inte vad hon har fÄtt för sig.
Nu Ă€r de flyttade till ny beteshage 1km hemifrĂ„n sĂ„ fĂ„r vĂ€l se om hon stannar kvar
 🙄
SnÀll att gÄ med iallafall. Gick bÄde först och efter kompisen genom byn. Blev lite exalterad nÄn vÀnda o hoppade runt lite men gÄr bra att korrigera.

Sen om kompisen Ă€r 174 i manken lĂ€r man se till att hamna pĂ„ rĂ€tt sida i backen 😂😂

02F6D775-61F6-4AEF-A31B-9EF9EE45B7F2.jpeg
 
Min gĂ„r pĂ„ bete. Inte slĂ€ppt ihop Ă€n men ska vĂ€l göra. Tycker fortfarande att nĂ„got inte stĂ€mmer i hur han rör sig men vet inte om jag tror ”vila” gör det bĂ€ttre?
Skulle vilja bolla med nÄgon vettig veterinÀr och om man ska provta och isf för vad..

Har du nÄgon veterinÀr med kiropraktikutbildning i din nÀrhet? Eller en duktig ET? Jag skulle börja med att gÄ igenom kroppen pÄ honom, de kan fÄ lÄsningar o.dyl. unghÀstarna ocksÄ.
 
Har du nÄgon veterinÀr med kiropraktikutbildning i din nÀrhet? Eller en duktig ET? Jag skulle börja med att gÄ igenom kroppen pÄ honom, de kan fÄ lÄsningar o.dyl. unghÀstarna ocksÄ.
Vi ska Äka pÄ onsdag. Det kan ocksÄ vara förtrÀngning pÄ halskotpelaren och det Àr ju inte bra.
Alls..
Han kÀnns ju helt klart skum.
 

Liknande trÄdar

HÀstvÄrd En hÀst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick Àven botulismvaccin men dÀr Àr intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
HÀstnyheter Julkalendern frÄn 2022 fÄr en uppföljning dÀr Susanne Reuter ska rida pÄ hÀsten Wilma. Till P4 Skaraborg berÀttar Àgaren Johan Holmgren...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
HÀstnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fÀlttÀvlan, lÀmnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hÀstar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
HÀstnyheter Henrik och superhÀsten King Edward Àr tillbaka pÄ stortÀvlingen i Genéve med sikte pÄ att skriva ny ridsporthistoria. Top 10 Final stÄr...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp