Föl 2006!?

Sv: Föl 2006!?

Hm funderar på om jag ska beställa transport ner till Bollerup.

Jag måste kolla upp läget.

Tornesch är väl ett trevligt val...mkt bra blod!Lycka till!
 
Sv: Föl 2006!?

Jag har betäckt ett sto, hon är kollad och konstaterat dräktig. Hon är ett A-premierat New forest-sto, och hon är dräktig med Fredriksbergs Dizney RNF 98. Beräknad fölning 28 mars 2006.
Dizney har hittills i år betäckt fem ston och fler är på ingång. :D

Hlsn Helena
 
Sv: Föl 2006!?

Jag har seminerat med Sandakan mitt sto är efter Bernstein, ska på kontroll på fredag för att se om hon är dräktig, Spännande :)
 
Sv: Föl 2006!?

Har betäckt vårat travsto med Tap in. Kontroll om ca 2 veckor.
*håller tummarna*
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt sto är betäckt och dräktig med Alcatraz. Tyvärr är det tvillingar men idag ska vi se om det går att ta bort den ena. Första försöket på första synliga brunsten! Bra facit :banana:
 
Sv: Föl 2006!?

Efter förra årets jättefina föl så kör vi repris i år, de två som fick Nobel-föl då, är åter dräktiga med honom i år igen.
Även det nya stoet är seminerat med Nobel. :)
 
Sv: Föl 2006!?

Jag har ett Robin Z sto som är betäckt och konstaterad dräktig. Ska kolla 30 dagar den här veckan och jag hoppas på samma positiva svar då.

Hon är betäckt med Hip Hop och ska föla slutet av mars.
 
Sv: Föl 2006!?

jag har betäckt två ston med Sir shölling, ett st efter Lombard -Sombrero, och ett sto efter Labrador -Urbino. De är båda konstaterat dräktiga nu på 19e och 42 a dygnet. :)
 
Sv: Föl 2006!?

Min är dräktig med Elmshorn. Tog sig på första försöket!
Konstaterad dräktig på 17 dygnet.
Den 22/5 så hade hon gått 1 månad. Och om 3 veckor (52 dygn) så ska vi lyssna på hjärtljud! *spännade*

Stoet -94 (E:Hills double UE:Little boy) har inte haft föl innan.
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt sto skall till station den 6 juni. Har blivit behandlad för måttliga bakterier i livmodern senaste brunst och är nu redo att betäckas. Vill inte ha ett allt för tidigt föl så tiden passar utmärkt (om hon tar sig vill säga). Hon skall få en dos av Smashing Hit. Är efter Partisan-Cecil och har en avkomma efter Last Liberty. :banana:
 
Sv: Föl 2006!?

Imorgon semineras våra två första ston. Ceyli e.Ceylon-Illum med Sandakan och Belina e.Bellini-Any Questions med Silvano. (Har inte dessa två ston otroligt fantasifulla namn...??)
Fölstona ska semineras på sina 30 dygnsbrunster, vilket dröjer till främre halva av juni.
 
Sv: Föl 2006!?

Jag och en kompis skall åka ner med hennes sto till Kalmar på torsdag för att betäcka henne med Majim G. Förra året tog hon sig på första språnget, får hoppas trenden håller i sig!
 
Sv: Föl 2006!?

Hera........du ser fram emot nya fölningar ser jag :) .

Skönt att höra att din fölning i år inte avskräckte dig :D .

Lycka till

PS. Jag vill se mer bilder på Lucky Thirteen.
 
Sv: Föl 2006!?

Vet du vart han tappas någonstans ? Jag funderar också ev. på honom...

Hälsningar Helen
 
Sv: Föl 2006!?

Vi har betäckt två welsh B ston med Downland Jaguar WSB
1 sto betäcks med EG Pauli RP 147
1 sto betäcks med Leuns Veld's Elegant RP135
1 sto betäcks med Speyksbosch Dancer WPB1
Ett Hbl sto betäcks med Figaro
ev ska ett Hbl sto betäckas med S Dancer! 7 föl.......
 
Sv: Föl 2006!?

An sa lange har bara ett av vara ston konstaterats draktig.
Hon ar en Irish Sport Horse och ar betackt med samma hingst som forra aret - Derrymore Lad, en skackhingst pa 175 cm som hoppar hus.

Varat "duktiga" sto ar seminerad 3 ganger med Ard VDL Douglas, men var inte draktig de forsta tva gangerna....sa om nagon vecka ar det dags att kolla. Hon gor mej helt galen. :crazy: :mad:
Varfor kan hon inte bara bli draktig?? Det har aldrig varit problem forrut, och denna gangen ar det heller ingenting fel, men det tar sej inte. Hingsten har inte haft fler problemston detta aret, sa det ar inte hans fel heller.

Connmara-stoet blev betackt forra fredagen, sa henne ar det inte tid att kolla annu, men det ska inte vara nagra storre problem med henne.

Det fjarde stoet ska (ocksa) betackas med Derrymore Lad imorgon!! Vi far se hur det gar. Hon ar en jungfru, sa det kan ga hur som helst. :angel:
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp