Föl 2006!?

Sv: Föl 2006!?

Görel skrev:
Tack!

Jag ska diskutera med seminstationen vad de anser om lastningen, de har kanske en stadig karl som kan putta in henne ;)

Eller ett par tjuriga kvinnor :angel:

Jaja, blev nyfiken på hur du löste det bara, började bli så mycket svar i den tråden så jag orkade inte läsa :devil: :crazy:
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt sto e:Acapulco Gold - Jumper seminerades med For Feeling 16/5.

Kollas den 2/6 så det är bara att hålla tummarna! Hennes första dräktighet isf...
 
Sv: Föl 2006!?

Clownen. Smashen tappas på Waldhof. Hoppas du väljer honom. Alltid kul med nya hingstar och blodet är ju inte dumt.
 
Sv: Föl 2006!?

Hera skrev:
*lånar*

Velemajan Hera har nu sitt sto och lilla fölis hos Lipton :) :o
Hade inte du bestämt dig för 88-keys eller Nactus eller jag blandar ihop dig med nån annan? :o ;)
Jaja, hoppas fölet kommer snabbare nästa år iaf :D
 
Sv: Föl 2006!?

Har seminerat två med sandakan båda var dräktiga, tyvärr så hade en resorberat på 30 dygn :(
Sedan var en till seminerad med fryst tyvärr inte dräktig :(
 
Sv: Föl 2006!?

usch, säg inte så... Vet iof att man inte ska ropa hej förrän tidigast 90 dygn, men man kan ju hoppas i alla fall. Håller tummarna för att dina tar sig på nästa försök och behåller fostrena.

Det är ju lite knappt om tid just på Sandakan så man vill ju att det ska gå på räls :smirk:
 
Sv: Föl 2006!?

Jag har betäckt min NF tjej med tyska Wild dancer, meningen var att betäcka med NF hingst, men jag belöt mig för att försöka tillverka en ridhäst till mig själv när jag fick syn på honom :o ...... Får bli Newforest nästa år om allt nu funkar.....ultraljudar på söndag och jag känner mig illamående med spända bröst :D så OM det har tagit sig kommer det här bli de 11 längsta månaderna i mitt liv...förutom när jag fick min son då....
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt sto (E: Little Boy - Urbino) åkte till stationen igår och hon ska semineras med New Balance på (troligtvis) fredag.

Är helt övertygad om att hon kommer att ta sig direkt bara för att hon så gärna vill, men man vet aldrig, vi får se...
 
Sv: Föl 2006!?

Vi har varit bestämda många ggr, men nu är hon hos Lipton och det var det som var meningen från allra första början.... :)
 
Sv: Föl 2006!?

Mitt fina islandssto ska på betäckning i juni är det tänkt :)
 
Sv: Föl 2006!?

Vi är ju de enda islandsmänniskorna i tråden, och i egenskap av avelsnörd frågar jag: med vem?
 
Sv: Föl 2006!?

*tar sista knappen*

Min hingst har börjat betäcka främmande ston, mina egna får vänta ett tag till, dvs när de fölat resp. kommer i brunst. Så vi har börjat "tillverka" föl även om de inte är våra egna :)
 
Sv: Föl 2006!?

En ny hingst som fick bet. tillstånd för 10 ston i våras.Axjón från Stormsund.116 i BLUP.e Askur från Håkansgården.Tror han skulle passa mitt sto :bump:
 
Sv: Föl 2006!?

De två ston som inte har föl i år är dräktiga o kollade även på 40 dygn.
Wahre Liebe e Warkant-Wendekreis är dräktig med Bocelli
Gianna e Grundsee-Shogun xx är dräktig med Sandakan

Bellini-Cyrano stoet kollades nu men var inte dräktig. Har tagit om Don Romantic eftersom fölet är så bra. Vid första semineringen var hon inte infekterad för första gången på alla år. Jag skojade o sa att då blir hon säkert inte dräktig. Hon har alltid behandlats under brunsten o samtidigt seminerats o blivit dräktig tidigare år. Nu var hon alltså inte dräktig och nu, efter bakt prov var hon åter infekterad. Blir nu behandlad o ska semineras i morgon så vi får väl se om det hjälper!

Sista stoet e Weltmeyer-Lanthan har hingstföl e Metall men vi har inte bestämt vilken hingst hon ska ha i år. Har ett par veckor till på oss att fundera!

Hälsn Ann
 
Sv: Föl 2006!?

Haha. det är väl tur att man kan ändra sig ;) Hoppas det går bra hos Lipton :banana: Han står bara på naturlig va? Nånstans i Halmstadtrakten om jag inte minns fel :)
 
Sv: Föl 2006!?

Splittan skrev:
Höre du, hur går det med ditt sto!? har hon fått nåra "simmare" än....
Nähädu, det verkar gå trögt på den fronten. Ska ringa dom imorgon o höra om det hänt nåt. Dom skulle ju ev. seminera igår så mer än det vet jag inte o snart går hon väl ur brunst :smirk:
 
Sv: Föl 2006!?

Jag har betäckt mitt Lasandos-sto med Cornetto=) Ska på dräktighetskontroll om två veckor. det är första gången hon betäcks så jag hoppas det tar sig!!
 
Sv: Föl 2006!?

Min fjording är iväg på betäckning hos Gusten (fjordhingst.) :p
Får hoppas att de blir en liten bebis nästa år..
 
Sv: Föl 2006!?

Japp han står på naturligt och hon hälsar på honom några ggr om dagen. Idag hade hon inte varit lika sur som de andra dagarna, så hon är nog på väg mot brunst....
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp