Status
Stängd för vidare inlägg.
Od 2101 gulbrun och BDH Lycka brunblack
DSC_4194-2A.jpg
 
Har första dräktig på 50 dagar, den andra kollas på måndag. Hoppas verkligen hon är dräktig så det inte blir ännu längre mellan fölen.
 
mina nordsvensk föl växer och frodas. Fick ett mycket roligt besked från animal genetics om att min gula hingstunge är vitblack. Det är mkt ovanligt och han är den enda i rasen just nu. Visa bifogad fil 73753
Fantastiskt fin färg. Kommer den att förbli sådan? Eller han får kanske svarta ben och ål, förresten?

Hur kom du på att söka på den till Animal Genetics?

Man måste väl ange färg?

Jag funderar på att ta reda på om min hingstunge är roan...
 
Föll superpladask! :o :love:

Det har jag också gjort, men grubblar så det knakar. :crazy::confused:

Hjärtat säger en sak, förnuftet en annan.

Du bara slog till och köpte fölet?
Grattis!!!! Vad roligt!

Tack! 😁

Ja, eller jag letade ju aktivt efter just New Forest 0-2 år så det var ju inte en slump att jag hittade honom. Men åkte tvärs över landet och det sa bara klick, han är precis allt jag letat efter och lite till.
 

Bifogade filer

  • 6740E2FA-E82F-498E-952A-BA801C1DCB8A.jpeg
    6740E2FA-E82F-498E-952A-BA801C1DCB8A.jpeg
    206 KB · Visningar: 113
Tack! 😁

Ja, eller jag letade ju aktivt efter just New Forest 0-2 år så det var ju inte en slump att jag hittade honom. Men åkte tvärs över landet och det sa bara klick, han är precis allt jag letat efter och lite till.
Åh, han kommer bli superfin! Vilken vacker färg man anar!

Jag har drabbats av ha-begär mot allt sunt förnuft och balans. Jag skäms till och med...

Vi har tre hästar, en måste säljas, men så har jag förälskat mig i en ny!

:crazy:

Hjärtat viskar köp, köp, köp...
Förnufter ryter nä vet du vad...

Hjärtat säger jo, inte farligt alls, bara att sälja om det inte går i framtiden, unghästar ska inte skos och tänk så roligt för fölet att få en kompis...

Förnuftet flämtar allt kostar, allt tar tid, tänk nu på andra inte bara dig själv....

Och jag vet ju vilken jag lyssnar mest till.

Arrgghh....

Vånda!

Jag avskyr att vara förståndig.
:angel:

Någon mer?
 
Åh, han kommer bli superfin! Vilken vacker färg man anar!

Jag har drabbats av ha-begär mot allt sunt förnuft och balans. Jag skäms till och med...

Vi har tre hästar, en måste säljas, men så har jag förälskat mig i en ny!

:crazy:

Hjärtat viskar köp, köp, köp...
Förnufter ryter nä vet du vad...

Hjärtat säger jo, inte farligt alls, bara att sälja om det inte går i framtiden, unghästar ska inte skos och tänk så roligt för fölet att få en kompis...

Förnuftet flämtar allt kostar, allt tar tid, tänk nu på andra inte bara dig själv....

Och jag vet ju vilken jag lyssnar mest till.

Arrgghh....

Vånda!

Jag avskyr att vara förståndig.
:angel:

Någon mer?
Jag lyssnar alltid på hjärtat och det har sällan fel
 
Åh, han kommer bli superfin! Vilken vacker färg man anar!

Jag har drabbats av ha-begär mot allt sunt förnuft och balans. Jag skäms till och med...

Vi har tre hästar, en måste säljas, men så har jag förälskat mig i en ny!

:crazy:

Hjärtat viskar köp, köp, köp...
Förnufter ryter nä vet du vad...

Hjärtat säger jo, inte farligt alls, bara att sälja om det inte går i framtiden, unghästar ska inte skos och tänk så roligt för fölet att få en kompis...

Förnuftet flämtar allt kostar, allt tar tid, tänk nu på andra inte bara dig själv....

Och jag vet ju vilken jag lyssnar mest till.

Arrgghh....

Vånda!

Jag avskyr att vara förståndig.
:angel:

Någon mer?

Ja, tror det kan bli nånting liknande morfar Hoppenhofs Raphael som är väldigt mörk fux.

Alltså det är ju jättesvårt men antar att någon av dom andra måste säljas oavsett? Ibland kan det ju hjälpa att göra en lista med punkter (fördelar/nackdelar) och liksom gå igenom punkt för punkt.
 
Hej är det någon som ska visa sitt föl på fölvisning? Isåfall var och när och vilken kategori dressyr/hopp?
ska visa 2 föl och en av mammorna. en hopp och en dressyr den 1/8-21 Myrsjögård... börjar få fjärilar i magen
Jag har inte bestämt mig än. Vet inte hur man ska tänka, för- och nackdelar liksom. Vi har visning 20-21 augusti här tror jag. Han ska visas som hoppföl om jag visar honom. Skickade in papper och sånt för pass igår iaf, skönt att ha det avcheckat!
 
Ja, tror det kan bli nånting liknande morfar Hoppenhofs Raphael som är väldigt mörk fux.

Alltså det är ju jättesvårt men antar att någon av dom andra måste säljas oavsett? Ibland kan det ju hjälpa att göra en lista med punkter (fördelar/nackdelar) och liksom gå igenom punkt för punkt.
Han blir säkert jättefin!

Det där med plus och minus funkar inte så bra. Många gånger har man bestämt sig, och listan blir efter hur man vill i alla fall.

Jag tror jag följer @cirkus exempel.
:o :angel: :crazy::love:
 
Jag har inte bestämt mig än. Vet inte hur man ska tänka, för- och nackdelar liksom. Vi har visning 20-21 augusti här tror jag. Han ska visas som hoppföl om jag visar honom. Skickade in papper och sånt för pass igår iaf, skönt att ha det avcheckat!
Det är inte jättemånga som bryr sig om bedömningen för hoppföl tycker jag. Jag visar för att jag tycker det är roligt att få ett utlåtande från domare. 🙂
 
Hej är det någon som ska visa sitt föl på fölvisning? Isåfall var och när och vilken kategori dressyr/hopp?
ska visa 2 föl och en av mammorna. en hopp och en dressyr den 1/8-21 Myrsjögård... börjar få fjärilar i magen
Vad kul å spännande. 😀 jag kommer inte visa min. Gillar inte hur man behandlar fölen på fälttävlansvisningarna 🙄 🤬

Z-festival hade kunnat vara ett alternativ men det får bli ett annat år med en annan unge 🙃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp