Status
Stängd för vidare inlägg.
Herta (20) e.Vivaldon-D-Day två dygn gammal. 💕
 

Bifogade filer

  • 95F415AA-9F04-49CA-994E-A686F971AE5F.jpeg
    95F415AA-9F04-49CA-994E-A686F971AE5F.jpeg
    397,7 KB · Visningar: 102
Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge? 🥴
Herta äter, sover, äter, sover, busar( har race i boxen, äter, busar, sover, äter,sover etc. Hon blir lite andfådd när hon galopperat runt o bockat och kickar etc o då tror jag direkt att hon ska dö.
😳
 
Gud alltså.. är glad att det är så sent på säsongen att jag inte skulle få för mig att betäcka om. Helt slut..trodde jag skulle slappna av när den var född men nu är det ännu värre. Glor i kameran hela tiden..typ på natten också
Det gjorde jag de första veckorna 😊 Men efter två veckor eller så släckte de vår tillgång på kameran å då var jag plötsligt chill igen 🤣🙈🤣
 
Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge? 🥴
Herta äter, sover, äter, sover, busar( har race i boxen, äter, busar, sover, äter,sover etc. Hon blir lite andfådd när hon galopperat runt o bockat och kickar etc o då tror jag direkt att hon ska dö.
😳
Konstigt nog oroade jag mig typ ingenting den här gången eller så är de för att Maggan var ett A-barn från att hon föddes typ. Var värre gången innan där fölungen blev så sjuk att veterinären inte ens trodde hon skulle klara en timmes resa till Strömsholm. Så vi kämpa på hemma och idag är hon 5 år och aldrig varit sjuk typ i hela sitt liv 😂 Så ja .. Men Maggan blev man nästan lite orolig för att allt gick så lätt!
 
Bara x
Gud alltså.. är glad att det är så sent på säsongen att jag inte skulle få för mig att betäcka om. Helt slut..trodde jag skulle slappna av när den var född men nu är det ännu värre. Glor i kameran hela tiden..typ på natten också

Haha satt och kollade i kameran minst lika mkt som innan han kom 😆
Men nu är dom ute dygnet runt så då var det bara släppa det.
Min står ju en bit bort så är bara där 2-3 gånger i veckan. Så behöver lita på att han sköts bra ändå även när jag inte är där 😆🤗
 
Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge? 🥴
Herta äter, sover, äter, sover, busar( har race i boxen, äter, busar, sover, äter,sover etc. Hon blir lite andfådd när hon galopperat runt o bockat och kickar etc o då tror jag direkt att hon ska dö.
😳
Usch första veckorna var hemska. Vi hade ju strul då med men jag kollade kameran nästan mer när han var född mot innan.

Nu är han 7 veckor och jag minns inte ens när jag kollade i den sist. Kanske kan montera ner den i stället.

Blir inga fler föl här inte efter den här pärsen.
 
Hur länge oroar man halvt ihjäl sig för sin fölunge? 🥴
Herta äter, sover, äter, sover, busar( har race i boxen, äter, busar, sover, äter,sover etc. Hon blir lite andfådd när hon galopperat runt o bockat och kickar etc o då tror jag direkt att hon ska dö.
😳
Jag har levt med samma stress själv. Trodde fölet var dött när det sov i boxen, att han inte diade tillräckligt osv osv...
 
De få travhästar jag har sätt som skimlat av/ blivit väldigt stickelhåriga har som vit kajal runt ögonen när de föds. Då har jag reagerat och tittat två gånger 😂
Ja, då syns det ordentligt! I mitt fall så letade jag för att skönja några små små strån, men det kommer kanske fler.

Nåväl, tiden lär utvisa!
 
Ska bli spännande och se hur stor Icarus blir sen.

Finns det något sätt och "mäta" ?
Ja de sägs ju att man kan mäta benen för att få fram ungefärliga mått, aldrig gjort själv utan konstatera bara att Maggan inte blir mindre en sin mamma om man nu ska titta på längden på benen när hon föddes.
 
IMG_20210728_122955.jpg

Här går det fortsatt framåt! Kunde inte närvara vid hovslagarbesök senast så en stallkamrat skötte det, fölet fick guldstjärna för uppförande! Igår tog jag med henne ut på promenad som synes, nyttigt att möta båda bilar och cyklar och moped. Jag har provat lämna henne i hagen och ridit iväg med mamma 20 minuter, hon drog direkt iväg till extramamma och hängde kvar med henne när vi kom tillbaka. Jätteskönt att ha det stoet, hon spenderar minst lika mycket tid med henne som riktiga mamma. Bra att få igång den arma modern, hon har en riktig kalaskula och trånar efter allt hon hittar som lyser grönt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Görel
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 808
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
417
  • Artikel
Hästnyheter Det lilla hingstfölet i Skåne föddes på nyårsnatten och är antagligen årets första föl. Här berättar hästägaren mer om den oplanerade...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp