Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Icarus gäng kommer gå in till kvällen, bäst ta det säkra före det osäkra.

Första gången idag han fick gå utanför hagen helt själv på nya stället.
Gick jättebra gå in och äta i boxen själv ❤


20211230_140704.jpg
 
Maggan har verkligen funnit sig till ro med att sova själv på nätterna. I morse låg hon ned när jag kom efter att hon hade fått frukost av husse, sen yoga hon lite när hon ställde sig upp 🥱 Tror hon växer igen faktiskt för hon sover mycket inne.

Tror hon mest tycker de är skönt att slippa dela mat med Mamma mu, hon vill gärna tutta på morgonen precis när de kommer ut sen är mamma inte så viktigt längre då går hon på egna äventyr i hagen 😅 Och Mamma mu verkar få mindre mat i baren, de märktes i morse då hon inte såg ut som en sprängfylld boll. Så jag tror de här blev bra, de verkar trivas båda två med livet och ingen stress hos någon av dem. De sover gott på kvällarna, äter bra båda två och Maggan sköter sig prickfritt när vi leder henne två gånger om dagen. Igår blev de lite borstning på kvällen i fem minuter när hon kom in, hon ska pussas och greja hela tiden ❤️
 
Så tacksam över att Kaj har funnit sig så väl i flocken ❤️ Han är ju yngst och dessutom betydligt mindre än dom andra men dom har verkligen varit schyssta kompisar. Killarna bredvid här på bild är födda -20, sen är det ”farsan” som har täcke på.
 

Bifogade filer

  • 3A9369DB-22A4-4942-A593-DC5909C40F32.jpeg
    3A9369DB-22A4-4942-A593-DC5909C40F32.jpeg
    483,9 KB · Visningar: 76
Lill fisen fick komma in och springa lite med hagkompisen i ridhuset.
Kul och se han röra sig lite.

Han har verkligen satt päls som en liten mammut 😆
Jättehög över rumpan nu så en rejäl växt spurt på g.

Men mest glad är jag över hur fint han äntligen tagit sig i hull trots kanske inte ultimata värden på höet och 1 skopa kraft per dag.

Icarus och hans kompis som är f2020



20211230_141400.jpg
 
Både Valdivia och Tusse är också avvanda nu. Lill-Diva. Är tydligen en jättemysig tjej som är social och kul. Sista fölet som ska gå i flocken vänjs av nu och varje morgon när han kommer ut går hon honom till mötes. Så gulligt. Tusse skiter fullkomligt i honom men det borde han inte eftersom de snart ska in i hingstflocken
 
Nu är han hemma. Jag kommer aldrig göra så här mer, om jag inte måste. Så ledsamt att skilja föl från sin mamma till en ny flock som jagar den lille.

Efter tre, fyra dagar lade sig dock jagandet hos den som hade lägst rang innan, och nu är flocken mer harmonisk.

Här har han sin egen lilla hö-hög, men nu får han äta med de andra.

:heart
20220104_102229.jpg
 
Nu är han hemma. Jag kommer aldrig göra så här mer, om jag inte måste. Så ledsamt att skilja föl från sin mamma till en ny flock som jagar den lille.

Efter tre, fyra dagar lade sig dock jagandet hos den som hade lägst rang innan, och nu är flocken mer harmonisk.

Här har han sin egen lilla hö-hög, men nu får han äta med de andra.

:heart
Visa bifogad fil 83423

Vilken fin bild! Älskar hans teckning 😍
 
Även min har flyttat hemifrån, vid 7,5 månaders ålder. Hon står nu på en lösdrift med tre andra hästar i varierande storlek och ålder. Den ena av dom har varit snäll från början, hoppas att dom andra två accepterar henne fort.
Hon är en helt fantastiskt trevlig häst. Vill alltid vara med, men är inte påträngande. Oerhört vänlig. Lär sig saker helt galet fort, det ska bli jättespännande att klicka in henne framöver.

Skärmavbild 2022-01-05 kl. 20.53.55.png
 
Får mäta min buse i helgen.
Veterinären var där för andra sprutan idag, hon skulle känna om kulorna trillat ner men det tyckte han inte om minsann. Sparkade efter henne 🙄🤦‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 172
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 988
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp