Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt vid 00.25 fick min kompis sitt föl på dygn 318. Ett sto som föddes med raket fart. På ca 10 minuter var allt färdigt, från fosterblåsa tills fölet var ute. Inom 1 h hade den både ätit och bajsat, och stoet släppt efterbörden. Första fölet för stoet och hon verkar ta sin nya roll med bravur. 😃
Tanken är ju att de ska gå ihop med mina sen när vi ser att allt är ok med fölis och om vi kan lösa logistiken runt omkring.
Pappa till fölet är Magic Park.
Visa bifogad fil 92910
Åh så fin!
 
Åh vad roligt! Då blir hon den som skall bidra till er utveckling. Grattis, eller vad säger man?

Är det din första ridponny? Förlåt om jag inte är så uppdaterad.
Tack. Jag har fött upp mamman också och nu ska hon ut i sporten så passar på att behålla ett sto efter henne. :)
Vi har mest fött upp SWB men går över till ponny nu. Vi har fått två ponnyföl innan. Denna kommer dock att bli stor häst för hennes mamma är 170 cm stor. :)
 
Tack. Jag har fött upp mamman också och nu ska hon ut i sporten så passar på att behålla ett sto efter henne. :)
Vi har mest fött upp SWB men går över till ponny nu. Vi har fått två ponnyföl innan. Denna kommer dock att bli stor häst för hennes mamma är 170 cm stor. :)
Kul med ponny! Jag har också en önskan om att på sikt ha lite ponnyavel. Swb-uppfödning känns inte aktuellt för mig.
 
DSC_0100.jpg

Glad nu när det fått jätte stor hage ❤️😊
 
Idag blev Leia avmaskad. Det var inte gott, så hon var tvungen att dia direkt efteråt. ;)

Imorgon flyttar stutarna in i hagen vi ridit i, så jag måste klura på alternativa lösningar. Kanske vågar jag rida lite på traktorvägen som går i närheten.
 
Nu är Fia Lotta betald och klar vilket betyder att hennes papper från ST borde komma senast nästa vecka med andra ord vi måste bestämma vad hon ska heta 😂 Och helst tre olika förslag som vi kan tänka oss ifall att det inte första går igenom.

Just nu kallas hon bara för fölis eller bebis. Det roliga är att hon blivit jätte pratig sista veckan, och när hon inte orkar gå med mamma fram och tillbaka har hon börjat parkera i protest 😂 Hon antingen ställer sig rakt upp och ned eller så lägger hon sig och börjar sova. Mamma mu har svårt att bestämma vart hon ska vara i hagen och bebis vill helst ligga nere i hö högen och sova på dagtid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: jemeni
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp